Weekend Cambridge - Reisverslag uit Ipswich, Verenigd Koninkrijk van Dagmar en Suzanne - WaarBenJij.nu Weekend Cambridge - Reisverslag uit Ipswich, Verenigd Koninkrijk van Dagmar en Suzanne - WaarBenJij.nu

Weekend Cambridge

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Dagmar en Suzanne

15 Februari 2010 | Verenigd Koninkrijk, Ipswich

Terwijl jullie hoogst waarschijnlijk carnaval aan het vieren waren hebben wij de stad Cambridge bezocht.
We hebben om 9 uur de trein genomen zodat we 1,5 uur later in Cambridge zouden arriveren. Dit was al bijna mis gegaan aangezien Suzanne geen toegang had tot het perron. Je moet namelijk het kaartje in een apparaat stoppen waardoor het poortje open gaat. Maar gelukkig stond er een aardige man bij de poortjes die gewoon even open heeft gedaan.
Toen we in Cambridge aankwamen wilden we eerst even ons hotel zoeken aangezien op de site wel de weg maar niet het huisnummer stond vermeld. Dit hotel was niet te missen. Het bevond zich namelijk pal naast het station.
Hierna hebben we onze weg vervolgd naar het centrum. Als eerste maar naar het Tourist Information Centre. We hadden wel een kaart van Cambridge maar het kan nooit kwaad om nog even de leuke plekjes van Cambridge na te vragen.. stel je voor dat we die net zouden missen;)
Uiteindelijk hebben we dan toch maar zelf een toeristische route uitgestippeld. De bezienswaardigheden zijn vooral de oude universiteiten van vroeger zoals King’s College,St. John’s College, Trinity College enz. Hier zijn we dan ook langsgelopen. Via ‘The Backs’ konden we de Colleges aan de achterkant bekijken. Hiervoor lag River Cam. Dit was een rivier waar heel veel op “gepunt” werd. Dit is eigenlijk net een soort gondel vanuit Venetië alleen dan minder mooi.
Helaas waren alle Colleges gesloten.
Om op te warmen hebben we maar besloten om naar het Fitzwilliam museum te gaan. Dit was prima om op te warmen, maar verder niet zo veel aan (we hadden natuurlijk ook al genoeg van dit soort historische musea in Londen gezien). Vervolgens zijn we weer terug naar het centrum gelopen en hebben we in een cafeetje een kop thee gedronken.
Na onze kop thee hebben we een wandeling langs de River Cam gemaakt, richting het ‘museum of Technology’. Dit was een mooie wandeling! Op de rivier waren heel veel roeiers (het is natuurlijk een studentenstad). Eenmaal bij het ‘museum of Technology’ bleek deze gesloten te zijn! Dus hebben we hetzelfde stuk langs de rivier maar weer teruggewandeld. Eenmaal terug in de binnenstad zijn we naar de kapel van het Kings College gegaan. We hadden namelijk gezien dat hier om half 6 een dienst zou beginnen. Eenmaal binnen werden we naar onze plaatsen gewezen (we hadden eigenlijk gehoopt ergens op de achtergrond te kunnen staan, en dan weer de dienst uit te lopen wanneer we het beu waren). Uiteindelijk duurde deze dienst een uur (!), en we vonden het een beetje lullig om halverwege op te staan en weg te gaan. Er werd veel gezongen door het koor (deze bestond uit kinderen en jongeren, allemaal mannen). Achteraf gezien was het wel grappig, maar misschien was een uur toch iets té lang. Terwijl jullie dus allemaal aan het carnavallen waren, zaten wij dus in de kerk!
Na de dienst zijn we wat gaan eten. We hadden overdag al een goede pub gezien, waar je ook kon eten. Als goed ingeburgerde Engelsen weten we natuurlijk precies waar we moeten zijn ;), een pub voldoet alleen aan onze voorwaarden als het ‘de menukaart’ heeft. Deze kun je door heel Engeland vinden en als je ‘de menukaart’ ziet weet je dat het eten goed is. Daar zijn we nog een tijdje blijven zitten, wat later op de avond kwam daar ook het uitgaansleven op gang. Daarna zijn we naar ons hotel gegaan. De hotelkamer was erg klein! Een stapelbed met een kast. Toen we de kast openden bleek dit de douche te zijn! Maargoed, kleine douches waren we natuurlijk hier in Ipswich al gewend ;).
De volgende dag wilden we wat gebieden buiten het stadscentrum bezoeken. Helaas was dit niet echt een succes. De botanische tuin vonden we te duur en stond toch niet in bloei en we hadden ook nog iets anders gemarkeerd op de kaart, we wisten alleen niet meer wat het precies was en we konden het dus niet vinden ;). De rest van de dag hebben we geshopt! Rond 4 uur zijn we weer met de trein terug naar Ipswich gegaan. Aangezien het Valentijnsdag was hebben we maar niet geprobeerd om ergens uit eten te gaan, maar hebben we gewoon in onze flat wat lasagne gegeten.

Deze week bestaat weer gewoon uit stage (en in de avonduurtjes werken aan het afstuderen). We hebben echter donderdag wel een probleem met onze avondvulling. Donderdag is namelijk ‘wie is de mol’-avond, maar door de winterspelen komt deze 2 weken niet, erg jammer. Dus zijn we genoodzaakt om een aantal afleveringen van ‘House’ te kijken ;).

De foto’s van Cambridge zijn weer te vinden op http://picasaweb.google.nl/dagmar.thijssen

Groetjes,
Dagmar en Suzanne

• 16 Februari 2010 - 11:22

Sabine:

Ooohhhw dan maar House kijken. Is ook niet al te erg! Hier gaat het carnavallen goed. Het is al dag 5...en we leven nog steeds!!! Gelukkig hebben jullie het druk met andere leuke dingen zodat jullie carnaval niet te veel missen.
    Groetjes Sabine

• 16 Februari 2010 - 20:48

Jantsje:

Hoi Dagmar!

Zo te lezen gaat alles van een leien dakje daar aan de overkant... Hier is het ook allemaal leuk, als je niet naar onze competitiestand kijkt, humhum. Leonie en ik zijn weer bezig met de volgende Tsjak: zou jij misschien een stukje kunnen schrijven als Hajraan in het Buitenland? De deadline is 7 maart aanstaande, over twee weken dus.

Groetjes, Jantsje.

• 16 Februari 2010 - 20:51

Douwe:

Cambridge ziet er mooi uit op de foto's, wel beetje jammer dat bezochte dingen óf dicht óf niet boeiend waren;) Dat roeien daar staat de stad idd om bekend. Ik kan de combinatie overgewicht en mini hotelkamers nog steeds niet rijmen trouwens, die douche ook weer... ;)

Groetjes Douwe

• 17 Februari 2010 - 11:45

Berbe:

Dag lieve Dagmar!
    Fijn dat het nog steeds goed gaat met je. Maandag Maastricht was weer erg leuk, maar toch anders zonder jou! Tot over??? Wanneer kom je ook alweer terug?

Kus!