Week 7/8 Ipswich! - Reisverslag uit Ipswich, Verenigd Koninkrijk van Dagmar en Suzanne - WaarBenJij.nu Week 7/8 Ipswich! - Reisverslag uit Ipswich, Verenigd Koninkrijk van Dagmar en Suzanne - WaarBenJij.nu

Week 7/8 Ipswich!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Dagmar en Suzanne

23 Februari 2010 | Verenigd Koninkrijk, Ipswich

Hallo allemaal,

Vanuit Ipswich weer even een kleine update van ons leventje hier!
Jullie lezen hier over het algemeen alleen maar onze uitstapjes.. dus vonden we het een keer tijd worden om ook eens iets meer te vertellen over stage, afstuderen enz.
Afgelopen week hebben we weer de hele week stage gelopen. De hele week is eigenlijk niet helemaal waar want hebben vrijdag vrij gehad. Suzanne staat nog steeds op het bestralingstoestel.

Suzanne:
Ik sta nu voor de derde (en laatste) week op het bestralingstoestel. Daarvoor heb ik op de simulator gestaan. Dagmar en ik zijn nu dus van plaats gewisseld. Ik vond mijn tijd op de simulator wel leuk, helaas kan het soms wel erg rustig zijn daar, maar ik was samen met een andere student dus dat was wel gezellig. En er waren ook dagen bij dat het wel druk was (Dagmar heeft een beetje pech, want de afgelopen weken is het wel erg rustig geweest).
Nu dus op het bestralingstoestel, bevalt ook wel goed. Al merk je wel dat ze hier studenten anders behandelen dan in Nederland. De student is degene die overal voor mag gaan lopen. Gelukkig heb ik daar niet zo’n last van, omdat ik het geluk heb dat ik altijd nog met een andere student ben, zodat die steeds op pad wordt gestuurd. Verder verschillen de bestralingen en het positioneren van de patiënt niet zo veel van Nederland. Ze gebruiken wel wat andere handigheidjes hier die ik nog niet gebruikte in Nederland, toch nog wat geleerd! ;) Wel vind ik het hier een rommeltje qua administratie! Alles ligt door elkaar, maar blijkbaar werkt het goed voor hun. Ook moeten de laboranten de hele dag lopen (iedereen loopt mee naar binnen naar de patiënt). Ik was gewend om steeds af te wisselen met de ‘monitorlaborant’ (dat is degene die de apparatuur bedient en administratieve werkzaamheden doet), maar daar doen ze hier niet aan. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat hier veel personeelsleden last van hun rug hebben. ;)

Dagmar staat nog steeds op de simulator.
Dagmar: Het is wel even wennen om te werken met een simulator. De curatieve patiënt (gericht op genezing) krijgt namelijk eerst een CT, vervolgens wordt daarop het plan gemaakt en dan komt deze patiënt nog een keer terug voor een isocheck op de simulator. Bij palliatieve patiënten (gericht op pijnbestrijding)wordt alleen gebruik gemaakt van de simulator. De arts bepaald dan waar het doelgebied is en jij, als laborant, stelt het veld in.
Tijdens mijn stage bij MAASTRO clinic heb ik nooit met een simulator gewerkt. Als je Ipswich Hospital met MAASTRO clinic vergelijkt, zit MAASTRO clinic in een luxe positie. Zij hebben namelijk 3 eigen CT’s en waarvan 1 een PET/CT is. Hier in Ipswich moeten we naar de afdeling radiologie (ongeveer 1,5 km verderop) waar we op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag alleen tussen 11.00 en 13.00 uur gebruik mogen maken van de CT. En dan ook alleen maar 1 bepaald CT-scanner. Is deze stuk dan hebben we gewoon pech en moeten alle patiënten omgeboekt worden. Ook als je je programma niet af hebt moet de patiënt maar een volgende dag terugkomen omdat de afdeling radiologie de CT weer nodig had. Aanpassingsvermogen is dan ook een must.
Als ik eerlijk ben vind ik de simulator niet zo heel leuk. Alleen tussen 11.00 – 13.00 is het druk op de CT maar verder heb je per dag 2 patiënten (en als je geluk hebt 3 of 4) die voor een isocheck of simulatie komen. Niet echt mijn ding om de hele dag stil te zitten en te wachten totdat er maar weer een keer een patiënt komt. Zeker op woensdag als er ook nog geen CT scans zijn.
Al die uren dat ik vrij heb ga ik naar de planning. Hier zijn ‘speciale laboranten’ die de planningen maken. Hier kijk ik vaker met mee. Ook vind ik het interessant als ik met de arts mee kan kijken bij het intekenen van de tumor. Meestal geven hun ook allemaal uitleg en informatie.

Komende week is alweer onze laatste week. Nog maar 3 dagen stage en dan gaan we weer terug naar de University. Tot op heden hebben ze nog geen programma voor ons dus wat we precies gaan doen is nog niet helemaal duidelijk.
Uiteraard vervelen we ons die tijd niet. We hebben namelijk ook nog het afstuderen waar we hard aan moeten werken. Afgelopen weken hebben we in de avonduren een aantal onderdelen van de theoretische verantwoording al beschreven zoals de anatomie, fysiologie, pathologie, epidemiologie, prognose, sterftecijfer, overlevingskansen enz. Ook hebben we de literatuurstudie uitgewerkt. Nu alleen nog even afwachten of deze op de juiste manier is beschreven;)
Daarnaast hebben we het bestralingsschema voor longkanker patiënten opgesteld. Komende weken gaan we verder met de theoretische verantwoording. Soms is het wel moeilijk om vanuit Ipswich hieraan te werken. Aangezien je vaker informatie uit Nederland nodig hebt. Email is dan wel een uikomst maar af en toe is het moeilijk om te omschrijven wat je precies wilt weten;) Maar we hebben er alle vertrouwen in dat het goed gaat komen.

Dan toch nog even iets over het weekend. Ook dit weekend zijn onze wegen weer gescheiden geweest. Suzanne haar vriendinnen en Dagmar haar ouders kwamen ons opzoeken. Dus vandaar weer even een beschrijving van onze weekenden apart.

Suzanne:
Afgelopen weekend ben ik nog maar eens naar Londen geweest. Dat is al de 3e keer in een korte tijd, maar dat mag de pret niet drukken! Deze keer kwamen mijn vriendinnen naar Londen (Anne, Annelies, Jolanda en Penny). Zij waren de vrijdag al in Londen.
Zaterdagochtend om kwart voor 7 ben ik met de trein naar Londen gegaan. De reis ging prima, eenmaal in Londen had ik het hostel ook zo gevonden waar mijn vriendinnen verbleven. Ik heb nog even met hun ontbeten en daarna zijn we richting Greenwich gegaan. Ik had Greenwich al wel gezien, maar het uitzicht blijft mooi natuurlijk ;). Nadat we in Greenwich nog een broodje gegeten hadden voor de lunch zijn we richting de Tower Bridge gegaan. Penny en ik zijn niet de Tower Bridge in gegaan. Ik was met Dagmar een paar weken terug al in de Tower Bridge geweest en voor Penny was het ook niet zo lang geleden. Terwijl de rest in de Tower Bridge zat zijn wij een rondje gaan lopen langs de Catharina Dock en Londen Tower. Al moet ik zeggen dat we niet echt veel gezien hebben, want we hebben vooral veel gezellig bijgekletst ;). Met z’n alle richting Picadillly Circus gegaan en vervolgens naar Oxford street (de winkelstraat). Ik wou even de Primark (grote, drukke kledingwinkel) laten zien. Helaas was dit wat verder lopen dan ik dacht, maar uiteindelijk zijn we er toch gekomen ;). Daarna zijn we wat gaan eten in Govent Garden, dit was nog een hele zoektocht. Uiteindelijk hebben we in een klein maar gezellig restaurantje Fish&Chips gegeten (en Jolanda een ander stukje vlees). We zijn die avond nog even naar de pub geweest, maar om 12u zijn we daar uitgeschopt en zijn we richting maar het hostel gegaan. Ik heb niet zo heel goed geslapen die nacht (midden in de nacht waren er nog een paar mensen van onze kamer vertrokken, met iets te veel herrie) maar de rest heeft als een blok geslapen, zij hadden de nacht daarvoor namelijk al wakker gelegen ;).
De volgende dag zijn we naar de wisseling van de wacht bij Buckingham Palace gegaan, ook deze keer weer erg druk. Achteraf bleek dat Dagmar daar ook was met haar ouders, maar die zijn we dus misgelopen! ’s Middags zijn we naar The British Museum gegaan, deze had ik nog niet gezien! De mummies vond ik wel interessant, maar verder was het niet zo heel boeiend (ik ben niet zo geïnteresseerd in geschiedenis en ik had de laatste tijd al veel van dat soort musea gezien). Hierna zijn we nog even ergens wat gaan drinken om daarna nog even langs Trafalgar Square te gaan (hier was een feest ter ere van het Chinese Nieuwjaar bezig). Vanuit Trafalgar Square zijn we langs de wachters gelopen (ik weet eigenlijk niet precies voor welk gebouw ze staan), en daar zijn we nog even mee op de foto geweest. Deze wachter kon zijn lach niet inhouden, dat is natuurlijk niet helemaal de bedoeling, maar wel grappig. We hebben ons nog even moeten haasten zodat ik de bus terug naar Ipswich kon halen, maar die heb ik uiteindelijk gelukkig wel gehaald. Het afscheid was toch niet zo leuk. Mijn vriendinnen stonden op een rijtje mij uit te zwaaien en ik zat daar alleen in de bus. De busreis ging verder prima, deze keer zat de bus helemaal vol. Rond 10 uur was ik weer terug in Ipswich.

Dagmar:
Afgelopen donderdag arriveerden mijn ouders om 22:30 uur in Ipswich, nadat ze met de auto van London Stansted via Cambridge en Norwich naar Ipswich zijn gereden. ;) Ze zijn me nog even komen opzoeken en daarna toch maar naar hun hotel gegaan. De volgende ochtend heb ik ze een rondleiding door Ipswich gegeven;) Zo heb ik laten zien waar de University is, zijn we door het park gelopen, naar het museum geweest enz. ’s Avonds zijn we lekker gaan uiteten samen met Suzanne. Zaterdag zijn we al vroeg met de auto richting London vertrokken! Het Engelse rijgedrag is echt ongelofelijk snel! En de wegen zijn ook niet altijd even super! Zou graag een keer aan de andere kant van de weg willen rijden maar helaas moet je 23 jaar zijn! Over 2 jaar kom ik dan nog wel een keer terug;) We hebben veel gezien. We zijn uit de metro gestapt bij London Bridge. Hier zijn we over de Tower Bridge gelopen naar de Tower of London en The Monument. Vervolgens zijn we langs de Themes naar de London Eye gelopen en daarna naar de Big Ben en Westminister Abbey. We hebben onze tocht voortgezet met de benenwagen naar trafalger square en Leicter square. Hier hebben we nog een kopje thee gedronken. Daarna zijn we met de metro naar Piccadilly Circus gegaan waar we vervolgens naar door de winkelstraten Regent Street en Oxford Street zijn gelopen. Bij de Oxford Street hebben we de bus terug gepakt richting Trafalgar square. Hier hebben we wat gegeten. Daarna zijn we met de bus richting Liverpool Street gegaan waarna we de metro terug hebben genomen naar Redbridge. Hier hadden we de auto geparkeerd. Na 1,5 uur rijden waren we weer terug in Ipswich. Hier hebben mijn ouders mij even afgezet bij mijn huis waarna ze zelf zijn doorgereden naar hun hotel, het was inmiddels half 12.
Omdat we nog niet alles gezien hadden in Londen zijn we zondag toch maar een dagje terug gegaan. Hier hebben we de wisseling van de wacht gezien bij Buckingham Palace. Dit had ik toen ik met Suzanne in Londen was niet gezien. Het duurde ruim een uur en was erg leuk om mee temaken. Vervolgens zijn we via het Hyde park naar The Royal Albert Monument en de Royal Albert Hall gegaan. Onze tocht ging verder richting het Sience Museum. Hier was ik ook nog niet eerder geweest. Er was ook een afdeling Health and Medicine. Hier stonden allemaal oude röntgenapparaten en bestralingstoestellen. Erg interessant. Daarna hebben we een blikje gewaagd in het National History Museum. Hier was het echter zo druk dat we er al snel uit waren. Daarna zijn we nog even naar Harrods (groot warenhuis) gegaan. Helaas is dit geen winkel waar ik even kan gaan shoppen. Had ik toch zomaar een sjaaltje van 1700 pond in mijn handen;). Als laatste zijn we met de trein naar Greenwich geweest. Helaas waren we net te laat voor op de middellijn te staan tussen het westen en het oosten van de aarde. Maar de lijn en klok hebben we gezien en ook het uitzicht was super! Hierna zijn we terug naar de auto gegaan en teruggereden richting Ipswich waar we nog iets hebben gegeten.
Afgelopen maandag ben ik eerst bij mijn ouders in het hotel gaan ontbijten. Is toch net een ander ontbijt dan dat ik ieder morgen heb;) Alles wat je je maar kon bedenken was er dan ook. Vervolgens zijn we richting The Ipswich Hospital gereden. Hier heb ik hun laten zien waar ik stage loop. Hierna zijn we naar Cambridge gegaan. Hier was het ontzettend koud en lag de sneeuw. Na 4 uurtjes rond te hebben gelopen zijn we toch maar weer terug naar Ipswich gegaan. Hier hebben we nog wat gegeten en rond een uurtje of 12 zijn mijn ouders weer richting het vliegveld gereden. Het vliegtuig vertrok pas om 7 uur ’s ochtends dus de nacht hebben ze op het vliegveld doorgebracht.

We kijken allebei terug op een erg leuk weekend.

Deze update is toch weer groter geworden dan verwacht ;).
Komende zondag gaan we 5 dagen naar Schotland. Hierna zullen we weer een update geven!

Groetjes,
Dagmar en Suzanne

PS: foto’s staan op http://picasaweb.google.nl/dagmar.thijssen

  • 24 Februari 2010 - 08:22

    Nicole:

    Heey,

    Jullie blijven toch veel meemaken, geen wonder dat de reisverslagen lang zijn ;) maar dat is juist leuk om te lezen.
    Succes met de laatste stagedagen en veel plezier in Schotland.

    Xx nicole

  • 24 Februari 2010 - 14:04

    Douwe:

    Wat een lap tekst zeg;)Maar jullie zijn goed bezig! Alle uitstapjes zijn waarschijnlijk wel leuker dan de stage zelf;) Alvast veel plezier in Schotland in ieder geval!

    Groetjes Douwe

  • 24 Februari 2010 - 18:54

    Tante Lusanne.:

    Hallo dames,

    Een reuze leuk verslag hoor. Jullie beleven heel wat tijdens jullie stage in Great Britian moet ik zeggen. Gezellig voor jullie dat er ook bezoek komt vanuit Nederland. Ik heb van je moeder al een en ander gehoord Dagmar . Fijn dat jullie het samen leuk hebben gehad in London. Als ik jullie verslagen lees over het ziekenhuis ben ik toch blij dat we in Nederland wonen. Ik denk dat wij hier toch wel wat meer faciliteiten hebben.Verder wens ik jullie nog veel succes tijdens de laatste maand en heel veel plezier in Schotland.

    Groetjes van ons alle vijf.

  • 25 Februari 2010 - 10:39

    Rob Vogels:

    Hallo dames,

    Goed om te lezen dat jullie het nog goed naar jullie zin hebben en ook een beetje nuttig de tijd kunnen besteden. Geniet van jullie tijd daar, voor je het weet is het weer over.

    Keep up the good work!

    Groeten,
    Rob Vogels

  • 25 Februari 2010 - 19:45

    Familie Brouwers:

    Hallo daar. hebben jullie ook dagen dat je nergens naar toe .Jullie gaan van het ene uitstapje naar het volgende .Maar jullie hebben groot gelijk.Geniet ervan.Word straks wel afkicken als je weer thuis komen.Londen kennen julie nu onderhand wel zeker.Hier gaat alles gewoon zijn gangetje.Blijf zo schrijven want het is erg leuk om te lezen.groetjes en een dikke kus van jannick en julian

  • 28 Februari 2010 - 09:32

    Hub En Marjo Vossen:

    llo dagmar
    gisteren pap en mam op bezoek geweest
    heb veel over jou gehoord daar in engeland
    vanmorgen naar fotoos en verslag gekeken
    mooi en interessant
    een leuke ervaring doe je daar op
    en jullie hebben samen nog en leuk weekend gehad zo te zien en te horen
    volgende week ga je een weekje op vacantie in schotland een hele gebeurtenis profiteer er nog mar even van het is zo vooerbij
    nog veel sucses met je
    studie en tot ziens
    hub en marjo

  • 28 Februari 2010 - 14:36

    Annelies:

    Hoi hoi!
    Je hebt het weekendje goed beschreven :) Leuk om te lezen en de foto's te zien. Bedankt ook voor je kaart :) Ik kreeg hem gister al binnen. Dus niet op mijn verjaardag, maar wel mijn eerste kaart :) Jullie zijn nu natuurlijk in Schotland, ben benieuwd naar jullie avonturen daar!
    Liefs

  • 04 Maart 2010 - 20:50

    Sietse:

    Hoi Meiden!

    Goed om te lezen dat jullie naast uitstapjes, shoppen, stappen, shoppen, lol maken en shoppen ook aan het werk zijn ;-)!
    Leuke verhalen, jullie zitten niet veel stil! Uit jullie verhaal kan ik echter niet helemaal opmaken wat jullie precies in Schotland gaan doen....al heb ik wel een vermoeden..;-)
    Veel plezier nog in jullie laatste maand (als ik dat juist heb?)

    Groetjes Sietse

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Ipswich

Ipswich, United Kingdom

Recente Reisverslagen:

01 April 2010

Terug in NL!

17 Maart 2010

Back to University!

06 Maart 2010

Schotland

23 Februari 2010

Week 7/8 Ipswich!

15 Februari 2010

Weekend Cambridge
Dagmar en Suzanne

Van januari t/m maart/april verlaten wij Nederland voor 3 maanden Engeland (Ipswich). Wij gaan studeren aan de University Campus Suffolk en stage lopen in het Ipswich Hospitel.

Actief sinds 16 Dec. 2009
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 17211

Voorgaande reizen:

03 Januari 2010 - 01 April 2010

Ipswich, United Kingdom

Landen bezocht: