Back to University! - Reisverslag uit Ipswich, Verenigd Koninkrijk van Dagmar en Suzanne - WaarBenJij.nu Back to University! - Reisverslag uit Ipswich, Verenigd Koninkrijk van Dagmar en Suzanne - WaarBenJij.nu

Back to University!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Dagmar en Suzanne

17 Maart 2010 | Verenigd Koninkrijk, Ipswich

Hallo allemaal,

Na een weekje Schotland is de vakantie voorbij en moeten we nu naar school.
De eerste schooldag was het nogal rommelig. Onze begeleidster was niet aanwezig en de docent wist niet van onze komst. Het enigste dat wij wisten is dat we om half 10 aanwezig moesten zijn in lokaal 414.
Iedere dinsdag hebben we een hele dag ‘inter professional learning (IPL)’ Hierbij volg je lessen met studenten uit andere opleidingen, zoals social work, verpleegkunde, radiodiagnostische laboranten, verloskundige, radiotherapeutische laboranten enz. De ochtend bestond uit het kijken van 2 DVD’s over ‘emergency planning’ waarbij we de metro-aanslagen in Londen hebben geanalyseerd vanuit de eigen beroepspraktijk. Radiotherapie heeft hier eigenlijk geen echte rol in, maar aangezien wij ook opgeleid zijn voor radiodiagnostisch laborant was het toch wel zinvol. In de middag kregen we een casus voorgelegd, ook over ‘emergency planning’ maar dan over een ramp in Felixstowe.
Woensdag was erg interessant. Deze dag stond in het teken van ‘palliative care’. Hierbij kregen we les van een Ier. Hij verteld erg prettig en met veel praktijkvoorbeelden. Hij maakt je bewust van dingen waar je normaal niet op let.
Donderdagochtend hebben we het gehad over ‘Special needs groups’. Hierbij hebben we gediscussieerd over hoe om te gaan met patiënten met een beperking en welke hulpmiddelen je eventueel kunt gebruiken.
Donderdagmiddag kwam een mevrouw uit het Addenbrook’s ziekenhuis in Cambridge vertellen over haar functie als ‘Senior Radiotherapist’. Zij was ook gespecialiseerd in urologie. Hier kregen we dan ook nog de nodige uitleg over. Helaas praatte ze wel een beetje snel, dus was het niet altijd even goed te volgen.
Vrijdag hadden we een zelfstudiedag. Gedurende deze dag kun je werken aan je Seminar Paper, wat we dus ook hebben gedaan. De deadline staat immers snel voor de deur.
Deze week hadden we maandag weer een zelfstudiedag. Dus weer werken aan het seminar paper en het afstuderen. Gisteren stond IPL weer op het programma. Deze keer ging het over post traumatisch stress syndroom. Deze les werd gegeven door een ex-militair die dus veel praktijkvoorbeelden had. Helaas een nadeel. Hij sprak nogal binnensmonds. ’s Middags zijn we verder gegaan met de casus van vorige week over Felixstowe.
Vandaag hadden we weer les van de Ier. Aangezien het St. Patricks Day is vandaag (feestdag vooral bij de Ieren) duurde school vandaag maar tot 12.00 uur. Gelukkig hebben we wel nog iets geleerd. De les ging over ‘pain control’. Hoe gaan mensen met pijn om en de verschillende visies hierover door de jaren heen.
Morgen hebben we les van een radiotherapeutisch laborant uit The Ipswich Hospital, dus een collega. Zij gaat vertellen over de bijwerkingen van een hoofd/hals bestraling. In de middag hebben we weer les van de Ier.

Naast school hebben we natuurlijk ook nog avonduren en weekenden. Zo zijn we een paar keer opstap geweest (pub en nu ook een keer naar de club;)) met alle internationale studenten. Afgelopen zondag hadden we een bowling geregeld (aangezien de rest niet zo ondernemend is;)) Dit was erg gezellig. Helaas hebben we geen trofee in de wacht gesleept;).
Gisteren zijn we met de Portugezen naar de film Alice in Wonderland geweest. Ook dit was erg gezellig. Donderdagavond heeft de school nog een spokentocht door Ipswich geregeld en vrijdag gaan we Chinezen met het ziekenhuis. Van het weekend willen we eigenlijk nog wel naar Colchester en Felixstowe. Hier zijn we nog niet geweest en de tijd begint nu toch wel te dringen voordat we weer naar Nederland komen. We hebben onze terugreis namelijk al geboekt: 31 maart.

Tot zover onze update!

Groetjes,
Suzanne en Dagmar

• 17 Maart 2010 - 18:04

Dora:

Hoi Suzanne en Dagmar,

Jullie dagen zijn aardig gevuld. Jullie doen veel leuke dingen. De lessen lijken mij heel afwisselend en interessant. Ik hoop dat jullie ook het idee hebben dat jullie veel ervaringen rijker worden. Veel succes met de laatste weken in Engeland.

• 17 Maart 2010 - 21:25

Penny:

Jeetje, de tijd vliegt... Nog precies twee weekjes vandaag.Op nog een onvergetelijke laatste twee weken, en dat je alles nog kunt doen wat je zou willen!

Groetjes,
    Penny

• 18 Maart 2010 - 01:34

Marjel:

Je leert er in ieder geval weer veel bij zo te leren. Veel plezier nog de laatste weekjes.

• 18 Maart 2010 - 07:23

Nicole:

Hoi,

Die laatste weken gaan volgens mij voorbij vliegen, met het drukke programma van jullie.
    Gelukkig is het meeste ook interessant.
    Succes met de laatste loodjes.

Xx nicole & jeffrey

• 18 Maart 2010 - 08:30

Judocus:

Hi,

Vandaag St.Patricks Day, probeer nog een guinness mee te pikken als dat kan. Probeer ook ideeen mee te nemen naar huis over RT-inhoud voor ons curriculum bijv over bijwerkingen e.d.
    Naast vakantie ook hard werken dus.
    Succes met de laatste dagen, het gaat nu erg snel!

• 18 Maart 2010 - 09:25

Jos:

leuk om jullie programma te lezen! en interessant natuurlijk!

ook hier in eindhoven was het St. Patricks Day dus de ierse studenten zullen er van genoten hebben in de Irisch Pub.

Inderdaad gaat de tijd alweer dringen, de tijd vleigt voorbij. De studenten in eindhoven hebben nog een 2-tal weken onderwijs voor de boeg en dan sluiten ze de uitwisseling alweer af.

see you! grt, Jos (MBRT)

• 18 Maart 2010 - 09:36

Douwe:

Dames,

Een spooktocht klinkt wel erg groep 4-achtig, haha.

Jullie hebben op St. Patricks Day toch wel een groene outfit aangedaan he? Dan hoor je er helemaal bij volgens 3FM;) En vergeten jullie niet om nog een keertje naar Ipswich Town te gaan?;) Maak er in ieder geval nog een leuke tijd van!

• 18 Maart 2010 - 10:57

Lotte:

haha een spooktocht!!! ;) veel plezier de laatste weekjes want voor je het weet zit je weer in ehv in het park :)
    xxx

• 23 Maart 2010 - 10:46

Jinke Wissink:

wil je er wat neer zetten over hoe de vakantie daar is geregeld (voor kinderen vanaf 11 jaar voor een muurkrant)

• 26 Maart 2010 - 10:13

Tante Lusanne:

Hallo Dagmar en Suzanne,

Het gaat goed met jullie begrijp ik. Het einde in zicht en de terugreis al geboekt. Ik denk dat jullie kunnen terugkijken op 3 zeer boeiende maanden waarin jullie veel gezien en veel geleerd hebben. Ik wens jullie nog een fijne week en een goede terugreis en jij Dagmar tot ziens.

Groetjes van ons alle vijf.

• 26 Maart 2010 - 17:23

Familie Brouwers:

Ha Suzanne gaat alles nog naar wens .nog aan het genieten van de laatste daagjes daar .Nou nog heel veel plezier daar .sluit het goed af en dan een fijne terugreis Tot gauw gr van Jannick Julian en de rest

• 29 Maart 2010 - 16:36

Fam. Barendregt:

hey Suzanne,

Wat een leuke lange verslagen en mooie foto's, we hebben ze allemaal gezien. Nog even de koffers vullen want het zit er bijna op. Geniet nog maar even en dan gezellig naar huis!

Groetjes

Familie Barendregt