Weekend Norwich - Reisverslag uit Ipswich, Verenigd Koninkrijk van Dagmar en Suzanne - WaarBenJij.nu Weekend Norwich - Reisverslag uit Ipswich, Verenigd Koninkrijk van Dagmar en Suzanne - WaarBenJij.nu

Weekend Norwich

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Dagmar en Suzanne

08 Februari 2010 | Verenigd Koninkrijk, Ipswich

Hallo!

In ons vorige bericht waren we gebleven bij de woensdag. Alle andere dagen ging het brandalarm nog een paar keer af (zelfs een keer om half 3 's nachts). Vrijdag was Dagmar vrij. Ze had een actieve studiedag gepland om aan haar 'paper' te werken en het afstudeerproject, maar helaas liep dat een beetje in de soep aangezien vanaf 10 uur het brandalarm wederom afging en dit keer was er geen huisbaas in de buurt om die uit te zetten. Dus binnen blijven was geen optie met al die herrie.
Suzanne daarentegen is naar stage gegaan. Op de laatste dag nucleaire geneeskunde hadden ze taart en een kaartje voor haar! Dit was omdat ze jarig was geweest het weekend daarvoor. Een collega van de nucleaire geneeskunde vond het sneu dat ze nog geen taart had gehad, dus bij deze alsnog. (op de radiotherapie zijn ze niet zo attent!)

Afgelopen weekend zijn we de internationlae studenten uit Malta en Slovenië gaan opzoeken in Norwich.
Om kwart voor 10 vertrokken we met de trein richting Norwich. Helaas was het uitzicht alleen maar mist en wolken. Eenmaal daar aangekomen zouden de Maltezen ons komen ophalen. En ook in Malta kennen ze een brabants kwartiertje;) Vervolgens zijn we met de bus naar hun studentenflat gegaan (hier bleven we ook slapen). Zij verblijven in een zusterflat, ongeveer 30 minuten lopen van de stad. Als je het gebouw binnenkomt stinkt het enorm maar de kamers zijn wel ok.

Hierna zijn we met z'n alle weer terug naar het centrum gegaan om de stad te bewonderen met onze privé gidsen;). Zo hebben we het kasteel gezien, een kerk en klooster, de bibliotheek enz. Vervolgens zijn we terug naar huis gelopen.

Hier hebben we lekker gegeten (pizza!). Na het eten hebben we snel andere kleren aangetrokken om opstap te gaan. Ook hadden we alvast maar de bedden opgemaakt (1 bed en 1 zelfgemaakt bed door middel van kussens van de bank) aangezien we daar midden in de nacht geen zin meer in hadden.

Om 21.20 uur dan maar weer met de bus richting centrum om een roseetje te nuttigen. De andere studenten waren de dag ervoor al gaan kijken waar het gezellig was dus we wisten precies waar we moesten zijn. Eenmaal binnen stond er een rij van ongeveer 10 meter voor de bar. Na een half uur hadden we dan eindelijk ons drinken. Tja.. en dan sta je plotseling met een fles rosé in je hand want dat is goedkoper dan dat je twee glazen rosé koopt beweerde de barman;)
Na 2 uur zijn we naar een ander café gegaan. Hier leek het even of we de onderwereld binnenkwamen. Was namelijk in een kelder met allemaal gangen;)
Toen het half 2 was wilde de rest allemaal naar huis, beetje jammmer! Ze waren nog moe van de avond daarvoor. Dat was trouwens de hele avond wel te merken, ze waren allemaal niet zo actief aan het swingen. Zo zat onze Malteze prince charming de hele avond op een stoel (zie foto's). We konden dus niets anders doen dan meegaan;) Dan opzoek naar een taxi!! Deze was gelukkig snel gevonden.

De volgende dag werden we om half 10 aan het ontbijt verwacht. Nou dat was dan de wekker om 9.15 uur en dan na het ontbijt douchen;).. De Maltezen gingen namelijk naar de kerk en daarna hadden ze een diner bij hun praktijkbegeleider.

De zondag voor ons stond in het teken van winkelen. Op stage hadden ze namelijk gezegd dat Norwich een 'lovely place' was om te shoppen. Nou ze hadden gelijk.. we hebben onze Erasmus Beurs dan ook goed kunnen besteden:D;) Dagmar heeft ook nog zeer charmante schoentjes gepast (om zo te proberen te integreren bij de Engelse dames), hier hebben we nog wel een foto van gemaakt, maar toch maar niet gekocht ;)
Helaas gingen om 5 uur de winkels dicht en moesten we toch echt weer terug naar de zusterflat om daar nog even onze spullen op te halen. Hierna zijn we richting station gelopen en hebben de trein terug naar Ipswich genomen.

Om het weekend af te sluiten zijn we in Ipswich nog heerlijk gaan uiteten en hebben we de echte Engelse aardappel 'jacket patatoe'geproefd:D Heerlijk!

Volgend weekend gaan we richting Cambridge! verslag volgt!

Voor nu wensen we jullie alvast een fijne carnaval. We zullen aan jullie denken en horen graag de verhalen via deze site (we merken dat het aantal berichten dat we krijgen nogal achteruit loopt namelijk ;) )

Liefs,
Dagmar en Suzanne

foto's: http://picasaweb.google.nl/dagmar.thijssen

• 09 Februari 2010 - 09:22

Douwe:

Hallo daar,

Die schoenen had je moeten nemen Dagmar, staan je goed! Hadden die andere studenten het wel naar hun zin? Ze kijken allemaal erg serieus/ernstig namelijk;) Je kan trouwens wel zien dat jullie flessen rose achterover hebben gewerkt, foto's worden steeds waziger;) Ik mis trouwens beschrijvingen bij de foto's, we willen wel weten wie en wat we zien natuurlijk!

groetjes

• 09 Februari 2010 - 10:51

Laurie:

Dagmarrie!
    Leuk verhaal weer! Altijd super leuk om te lezen! Wij zijn vol in de voorbereiding voor de carnaval ;) er komen 8 mensen logeren bij mij en martijn dus gezellig gaat t worden. Maar niet zo gezellig als dat jij er bij zou zijn ;) Ik zal een pintje op je drinken goed?

Veel plezier nog!
    xxx

• 09 Februari 2010 - 10:56

Anne Heeren:

Hoi hoi!

Ik reageer niet iedere keer maar ik lees jullie verhalen wel altijd meteen hoor ;) Veel plezier in Cambridge van het weekend en denk maar niet te veel aan de carnaval ;)

Groetjes Anne

• 09 Februari 2010 - 13:31

Merlijn:

Hoi,

Haha geweldig die schoenen Dagmar, staat je goed!! Altijd weer leuk om jullie verhalen te lezen. Nou ik geloof dat jullie je goed vermaken. Nog heel veel plezier, maar dat zal wel goed komen ;)!

Xxx Merlijn

• 09 Februari 2010 - 20:11

Marion:

Hallo meiden,

Dat was wel een tof weekend daar in Norwich!
    De foto's spreken voor zich. Die schoenen Dagmar, geweldig! Ik wens jullie in ieder geval een fijne tijd in Cambridge en hoop snel jullie verhalen weer te lezen.
    Dagmar veel plezier volgende week als je ouders komen.
    Marion

• 10 Februari 2010 - 13:20

Annelies:

Hoi hoi!
    Leuk om jullie avonturen weer te lezen! En met zulke schoenen lijkt t toch net een beetje carnaval Suzanne;) Misschien toch kopen dus. Ben benieuwd naar volgende week. Jij kunt onderhand wel onze gids zijn in Londen ;) Heb er zin in!
    Tot dan! Liefs

• 11 Februari 2010 - 04:30

Evelien (Ari's Sista:

Hey Suzanne,
    Jammer dat je carnaval mist, maar dit is wss veel toffer in t algeheel :).
    HEb al wat verhaaltjes gelezen en het klinkt goed.
    Wat betreft die schoenen, moest ik toch even kijken..
    Je vind hier niet anders haha.. gelukkig heb ik grote voeten, wat de keus al snel naar all stars doet gaan whaha..

Geniet van Cambridge.. ben al benieuwd hoe dat er uitziet :P

Liefs
    Evelien

• 12 Februari 2010 - 22:43

Tante Lusanne:

Hallo Dames,

Even een berichtje van ons. Jullie hebben het wel heel erg gezellig daar. Je zou bijna vergeten dat jullie stage lopen in Ipswich.Maar het is heel fijn dat jullie zoveel van de omgeving krijgen te zien. Nu op naar Cambridge. Ik hoop dat het weer bij jullie beter is als bij ons , want we hebben nog altijd genoeg sneeuw hier in Schinveld.Die schoenen Dagmar waren misschien toch iets voor volgend jaar met carnaval ?

Groetjes van ons alle 5

• 15 Februari 2010 - 14:35

Yvonne Vermeulen:

Hoi Dagmar & Suzanne,

Goed om te lezen dat jullie het zo leuk hebben daar! Zo te zien & lezen hebben jullie al heel wat beleefd!

Heel veel plezier nog met de rest van de stage en nog een hele fijne tijd toegewensd in Engeland!

Xx Yvonne

P.S. Hippe schoenen Dagmar, die had je gewoon moeten nemen! Staan je beeldig ;)