Weekelijkse update nr. 2 - Reisverslag uit Ipswich, Verenigd Koninkrijk van Dagmar en Suzanne - WaarBenJij.nu Weekelijkse update nr. 2 - Reisverslag uit Ipswich, Verenigd Koninkrijk van Dagmar en Suzanne - WaarBenJij.nu

Weekelijkse update nr. 2

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Dagmar en Suzanne

04 Februari 2010 | Verenigd Koninkrijk, Ipswich

Hallo hallo,

Het is alweer meer dan een week geleden dat we iets van ons hebben laten horen dus vandaar weer even een berichtje zodat we onze ervaringen met jullie konden delen.
Afgelopen week hebben we een volle week (5 dagen) gewerkt. Dit was wel even wennen want alle weken ervoor hebben we maar 4 dagen per week gewerkt. Maar we hebben het overleefd;).
Afgelopen vrijdag moesten we al om 8 uur op stage zijn aangezien we met de fysica mee mochten kijken met de dagelijkse controles voordat de werkdag begint. Het was wel interessant maar genoeg voor 1 dagje;) Dit betekende wel dat we al om 4 uur klaar waren. Dit kwam wel goed uit want diezelfde avond zou Douwe (vriend van Suzanne) om 22:00 uur arriveren. Dus snel even eten, nog 2 machines was draaien en onze kamers poetsen zodat we om 21:45 uur richting het busstation konden lopen. Een kwartier later dan gepland was hij er dan. We zijn toen meteen even langs de pub geweest om het Engelse volk te laten zien. Nou.. we hadden niet teveel gezegd! Eigenlijk was het niet noodzakelijk om de pub in te gaan aangezien er op straat ook al de nodige ‘charmante’ dames te bewonderen waren (minirokjes: klein lapje stof en hoge hakken: zeker 15 cm). Na één drankje zijn we toch maar naar huis gegaan want Douwe en Suzanne moesten de volgende dag al om 7 uur de trein richting Londen hebben.

Suzanne:
Londen was erg leuk! Het weer was prachtig (gelukkig deze keer wel goed weer) en het was natuurlijk erg leuk om samen met Douwe te zijn. Ons hotel was goed genoeg om te slapen en te douchen en het ontbijt was wel oke (eigenlijk precies wat we verwacht hadden, dus dat is mooi!). Ik had natuurlijk veel bezienswaardigheden al twee weken eerder gezien, maar toch heb ik nog wat ‘nieuwe’ dingen gezien. Zo heb ik deze keer wél de wisseling van de wacht gezien (duurt wel erg lang moet ik zeggen! En het was heeeel druk, achteraf gezien niet zo heel spectaculair). Ook zijn we naar het science museum geweest, daar had ik eigenlijk met Dagmar heen moeten gaan! Ze hadden namelijk veel oude rontgenapparatuur staan en ook twee oude bestralingstoestellen (zie foto’s), ik vond het dus wel interessant! (en Douwe moest het allemaal maar aanhoren). Ook zijn we naar Greenwich (longitudinale nulpunt van de aarde) geweest, dat is echt een aanrader! Het is daar niet zo toeristisch, maar vanaf het observatorium heb je wel een mooi uitzicht over de stad. Over mooie uitzichten gesproken, we hebben ook ‘The Monument’ beklommen, het was een flinke klim, maar dan heb je ook wat! Erg mooi uitzicht over de stad. En dan zou ik nog bijna vergeten dat zondag mijn verjaardag was. Ik voelde me niet echt ‘jarig’, aangezien Douwe de enige was die me (in levende lijven) feliciteerde. Nog bedankt allemaal voor de smsjes /krabbels/berichtjes op deze site/kaartjes. We hebben op zondag ook de ‘Jack the ripper ‘-tour gedaan, met de echte kenner (hij heeft twee boeken geschreven). Dat was ook wel interessant, we konden het niet altijd even goed volgen, maar in grote lijnen was het allemaal wel te begrijpen. Alleen de tour zelf vond ik niet heel spectaculair, maar het verhaal erbij maakte het wel leuk.
Maandagavond gingen we alweer naar huis en Douwe zou woensdag weer terug naar Nederland vliegen, dus zijn we dinsdag nog even door Ipswich gelopen. Helaas regende het wel heel erg deze dag, maar we zijn er toch maar doorheen gegaan.

Dagmar:
Suzanne had zich al meer dan een week druk gemaakt dat ik 4 dagen alleen zou moeten doorbrengen. Nou dat was helemaal niet nodig hoor;) want ook ik heb een erg leuk weekend achter de rug. Zaterdagochtend eerst maar een 2 machines was draaien voordat de wasmachine bezet was. Daarna snel naar het theater om toch misschien nog een kaartje te bemachtigen voor de voorstelling Aladin! Bedacht me vrijdagavond ineens, als er geen kaartjes meer zijn voor 2 personen is er misschien wel nog een kaartje voor één persoon (was dezelfde voorstelling waar we afgelopen week ook al voor gevraagd hadden). En dit was er nog voor de avondvoorstelling:D Daarna meteen door naar de markt om groente en fruit te halen en naar de supermarkt om de rest van de boodschappen te doen (moest namelijk toch wel zorgen dat er iets in huis was aangezien Douwe volgens Suzanne heel veel eet;)). Na deze spullen allemaal even thuis te hebben neergezet stond ‘shoppen’ op de planning. Dit heb ik dan ook de hele verdere dag gedaan;)Daarna snel wat eten want om half 8 begon alweer de voorstelling in het theater. Dit was erg leuk geweest. Allemaal bekende muziek uit de film van Aladin. De voorstelling zou 2,5 uur duren. Echter kwam ik pas om 24:00uur thuis;) Het bleek namelijk de laatste voorstelling te zijn. Dus alle toneelspelers gingen van de tribune af, kwamen weer terug, gingen weer weg, kwamen weer terug, kregen bloemen enz. Was wel een keer leuk om mee temaken.
Zondag eerst even lekker uitslapen. Vervolgens maar even strijken. Toen ik de keuken inkwam stond daar Smitha en Kirsma (2 huisgenootjes uit India), die mij mee uiteten vroegen. Het was dan wel bij een restaurant met specialiteiten uit India. Best eng aangezien het ontzettend gekruid eten is. Maar het leek me wel een leuk idee. Had er wel bij gezegd dat ik een ‘European girl’ was;) dus dat het niet te gekruid moest zijn. Van tevoren ben ik nog met hun even gaan winkelen. Ja.. de winkels zijn hier ook gewoon op zondag open. Bij het eten heb ik me laten verrassen. Ik snapte namelijk helemaal niets van de menukaart;) Maargoed uiteindelijk had ik iets heel lekkers.. spinazie, tomaat, soort kaas, kip, ei en nog iets maar had geen idee wat het was en natuurlijk rijst. (zie foto’s)

Vanaf dinsdag waren we weer allemaal samen. Met z’n 3en (Dagmar, Suzanne en Douwe) zijn we naar de bioscoop geweest. Naar ‘Sherlock Holmes’, leuke film! Ook omdat deze opgenomen was in Londen, en we daar allemaal pas geweest zijn. In grote lijnen was de film wel te volgen, nu maar wachten op deel 2!

Deze week loopt Suzanne stage op de nucleaire geneeskunde (deze week is eigenlijk maar 2,5 dag omdat ze de rest van de week vrij is geweest). Het team op de nucleaire is klein maar erg gezellig, ze geven veel uitleg en ze heeft zich tot nu toe nog niet hoeven vervelen. Ook heeft ze vandaag een Engels gezegde geleerd ‘Spend a penny’, dat zeg je wanneer iemand naar de wc moet ;). Ook gaan ze hier iets anders met stagiaires om, zo vinden ze het sneu dat een stagiaire moet poetsen, terwijl ze dat op de radiotherapie juist door stagiaires laten doen.
Dagmar is wel de hele week naar stage geweest. Deze week was haar laatste week op het bestralingstoestel. Op maandag zou de eerste ‘Rapid Arc’ patiënt komen. Dit is net zoals een Cone Beam CT (maar toch iets anders;)) alleen wordt er nu ook bestraald. Ten opzichte van IMRT scheelt dit 10 minuten in tijd. Dit kan echter alleen uitgevoerd worden op toestel 3. Je had het misschien al wel kunnen verwachten.. na 2 ‘normale patiënten’ te hebben bestraald, is het toestel stuk. En dan ook nog niet te zuinig. Ligt namelijk voor de rest van de week eruit. En dan komt de Engelse manier van wisselen van toestellen;) Ze gaan allemaal onmogelijke oplossingen bedenken om patiënten te verplaatsen (sommige patiënten zijn namelijk gebonden aan een bepaald toestel). In plaats dat ze gewoon de patiënten van tevoren opnieuw indelen per toestel gaan ze nu per patiënt bekijken (op het moment dat de patiënt aan de beurt is) op welk toestel de behandeling kan plaatsvinden. Gevolg: ontzettende uitloop en iedereen gestrest. Dit was dinsdag helaas hetzelfde, maar gelukkig wel iets minder. Woensdagochtend heeft ze een uitstapje naar de afdeling radiodiagnostiek, MRI, gemaakt. Hier kwam ze de schrijfster van het boek ‘MRI in Practice’ tegen. Die werkte daar op de afdeling. Het was erg interessant. Vandaag gelukkig weer een redelijke normale dag.

Oja en dan hebben we nog iets meegemaakt. Normaal gesproken gaat de wekker af met een leuk muziekje. Maar vanochtend werden we al vroeg gewekt door het brandalarm. Jeetje wat gaat dat hard af. Stond er waarschijnlijk weer iemand uit India te koken;) Het gaat door het hele gebouw af, maar uiteindelijk bleek het loosalarm in flat 2 te zijn.

Veel mensen hebben gevraagd naar ons adres van hier. Dus bij deze (mochten jullie nog een valentijnskaart willen sturen;)):

Dagmar:

Groetjes,
Suzanne en Dagmar

• 05 Februari 2010 - 07:40

Richard:

Weer een flinke lap tekst maar wel leuk om te lezen wat jullie zoal uitspoken.

Suus nog gefeliciteerd. Beetje laat misschien :)

Succes nog met alles

• 05 Februari 2010 - 09:22

Nicole:

Zo te zien gaat het goed daar.
    Gefelicteerd nog Suus. Gelukkig heb je leuke dagen met douwe gehad.

Xx

• 05 Februari 2010 - 12:38

Joyce Seuntiens:

Ha Dagmar en suzanne,
    Na 1 jaar mbrt kan ik toch niet meer alle termen volgen haha.
    Zo te lezen hebben jullie het hartstikke naar jullie zin.

Veel plezier nog :)
    xx