Weekelijkse update! - Reisverslag uit Ipswich, Verenigd Koninkrijk van Dagmar en Suzanne - WaarBenJij.nu Weekelijkse update! - Reisverslag uit Ipswich, Verenigd Koninkrijk van Dagmar en Suzanne - WaarBenJij.nu

Weekelijkse update!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Dagmar en Suzanne

27 Januari 2010 | Verenigd Koninkrijk, Ipswich

Hallo allemaal,

Jullie zullen wel denken dat we van de aardbodem verdwenen zijn maar hebben het erg druk gehad (en nog steeds wel een beetje;)) met het afronden van onze minor in Nederland en ons project voor de University hier in Engeland. Maar hier weer even een korte update.

Momenteel lopen we al drie weken stage in The Ipswich Hospital. Het bevalt nog steeds goed en het persooneel is nog steeds erg aardig en behulpzaam.

We weten nog niet van iedereen de namen binnen de afdeling dus daarom hebben we ze maar een aantal bijnamen gegeven. Om een indruk te krijgen: "smiley patatoes", deze vrouw heeft haar bijnaam te danken aan een van de eerste vragen die ze aan ons vroeg: "have you already tried some smiley patatoes (soort ovenaardappeltjes)?" Dit moesten we natuurlijk uitproberen en met succes!. Inmiddels kunnen we haar ook wel "fishfingersandwich" noemen (deze hebben we nog niet geprobeerd;)). Dan hebben we ook nog de allerdikste van alle dikken en die noemen we "de dikke";) (eigenlijk heet ze gewoon Lindsey!) Dan hebben we nog "de stinkerd". Een vrouw die haar naam te danken heeft aan haar overheersende sigarettenlucht! Dan hebben we nog een vrouw van de planning die héél héél hoog kan praten! Echt op z'n overdreven Engels! En dan heb je er nog een paar zoals "die strenge", "die wat 5 jaar in Nederland heeft gewoond", "die uit Nieuw Zeeland" enz.
Stuk voor stuk zijn ze wel allemaal even aardig (behalve die strenge;))

Ook de patienten beginnen je al een beetje te herkennen en gaan ook een gesprek met je aan. Dit is erg leuk. De Engelse taal gaat gelukkig ook steeds beter.

Dan even over de weekenden. Afgelopen weekend hebben we niet heel veel ondernomen. We hebben de meeste tijd besteed aan ons eindverslag voor de minor. Om toch voor wat afleiding te zorgen zijn we vrijdagavond naar de pub geweest. Dit was erg gezellig. Als eerste hebben we hier ons toetje gegeten (aangezien we daar thuis geen zin in hadden;)). Een heerlijke Belgische wafel kwam onze kant uit:D. Helaas moesten we tijdens het eten snel van tafel veranderen aangezien een mevrouw zich niet zo lekker voelde en het hele tapijt heeft onder gespuugd. Heel veel honger hadden we toen niet meer;)
Zaterdagochtend zijn we weer plichtsgetrouw naar de markt geweest om fruit en groente te kopen. Onderweg zijn we helaas wel wat kledingwinkels tegen gekomen waar we nog het een en ander gekocht hebben:D. Zaterdagavond hebben we een einde gemaakt aan ons eindverslag zodat we zondag vrijaf hadden:D Dus zijn we zondag lekker gaan zwemmen. Het was erg druk maar wel gezellig. Een bad was dicht omdat er een zwemwedstrijd voor de junioren was. Hier hebben we na afloop nog even gekeken.
Verder stond eigenlijk op de planning dat we maandag naar het theater zouden gaan maar helaas waren de kaartjes uitverkocht. Dus konden we weer extra tijd besteden aan het afstuderen.

Wat ook niet onbelangrijk is, is dat we een aantal tripjes hebben geboekt. Zo gaan we volgend weekend de Maltezen en Slovenen opzoeken in Norwich. Het weekend erna gaan we Cambridge verkennen (thuis zitten terwijl jullie in NL carnaval aan het vieren zijn is namelijk geen optie;)) Het weekend daarna komen de ouders van Dagmar en de vriendinnen van Suzanne langs. Het weekend daarna gaan we een misweek naar Schotland. We vliegen zondag 28 febr. naar Glasgow waar we 2 dagen blijven. Vervolgens faan we met de trein naar Edinburgh waar we nog 3 dagen de tijd hebben om de stad te zien. De rest van de weekenden hebben we nog maar even vrij gelaten ;) aangezien we dan weer naar school moeten en niet weten hoeveel tijd hierin gaat zitten. Komend weekend komt Douwe (vriend van Suzanne) naar Ipswich. Zij gaan dan 3 dagen naar Londen. Dus met haar verjaardag is ze in Londen!
De komende week dus een big party @ house Alexander:D Jullie zijn van harte welkom:D! Woensdag gaat Douwe weer naar huis.

Onze update is dan toch wel weer lang geworden. Dus we gaan er maar weer mee stoppen. Morgen namelijk weer vroeg op voor stage!

Geen nieuwe foto's deze week maar wil je alle foto's van Ipswich en Londen nog een keer bewonderen http://picasaweb.google.nl/dagmar.thijssen/Londen?authkey=Gv1sRgCMXUy66fz92bxwE#

Liefs,
Suzanne en Dagmar

• 27 Januari 2010 - 23:14

Douwe:

Leuk stuk weer!

'over 4 dagen is Dagmar en Suzanne jarig' staat er onderaan het bericht, reclame van hallobuitenland.nl. Wel komisch;)

Tot vrijdag!

• 28 Januari 2010 - 08:07

Jos (MBRT):

een goeie update en leuk om weer een berichtje van jullie te ontvangen.
    Ik ben benieuwd naar jullie RT ervaringen, ook in vergelijking met Nederland.

Suzanne, geniet van jullie weekend in london!
    en een hele leuke/gezellige verjaardag toegewenst.

en Dagmar: ook een geweldig weekend toegewenst!:-)

grt, jos

Ps: schotland is echt de moeite waard, zeker ook Edinburgh.

• 28 Januari 2010 - 08:51

Lotte:

wooh jullie vervelen je niet daar! mooi! :)
    maare dagmar, het weekend vd 20e komen je ouders? en het weekend daarna ben je ook weg? dat zijn nou net onze vrije weekenden! dat is jammer....:( en dannnnnn zijn jullie alweer bijna terug! wat gaat het snel, succes en geniet ervannnnn xxx

• 28 Januari 2010 - 11:08

Gerben:

Hey Dagmar en Suzanne!

Ik lees dat jullie aardig wat aan het doen zijn, leuk man! Ik zat inderdaad laatst te denken waar zijn die twee eingenlijk, maar kort daarna viel het kwartje ze zijn naar de UK!

Nou heel veel succes nog en veel plezier!

Greetz G!

• 28 Januari 2010 - 19:04

Tante Lusanne:

Hallo dames,

Nou het loopt allemaal gesmeerd begrijp ik. Veel studeren ,een interessante stage en genoeg vrije tijd om Great Britain te verkennen.Leuk om te lezen jullie reisverslagen. Suzanne alvast een prettige verjaardag toegewenst en een fijne tijd in Londen en voor Dagmar fijn weekend en voor de komende week veel succes met jullie stage.
    Groetjes van ons alle 5

• 29 Januari 2010 - 09:09

Miriam Weberink:

Hee meiden,

Ik moet toch weer erg lachen om jullie schrijfwijze. Vooral die bijnamen. Lekker 'sociaal verantwoord'! Gaaf zeg dat jullie in Londen zijn geweest. Met echt Engels weer ook zag ik. Ik kan wel lezen dat jullie het goed voor elkaar hebben. Niks mis mee, al die tripjes ; )
    Komen jullie door die leuke winkeltjes nu een ernstig vitamine tekort of valt dat mee?
    Suzanne, alvast een heel fijne verjaardag gewenst en veel plezier weer in Londen. Dagmar, ga jij ook nog iets leuks doen?

groetjes, Miriam

• 29 Januari 2010 - 16:58

Marielle Visser:

Heeyheey!!
    Hoe gaat alles daar nog in Engeland?? Met Renee en mij gaat alles prima! Op gisteren na dan. Na het schaatsen met de erasmusgroep heeft Renee helaas de rontgenbuis van de andere kant mogen bekijken.. Wij zijn nu trouwens ook bezig op het RT instituut van Ljubljana! Erg interessant! Heel veel groetjes vanuit Slovenie van ons beiden!!

Marielle en Renee

• 31 Januari 2010 - 00:51

Marielle Visser:

Heey!!
    Even als update..Renee heeft wel haar pols (li)gebroken helaas..Dus nu zit er "oldfasion" gips omheen!Het is een rechte breuk dus hopelijk geneesd het snel!Het gaat verder wel goed met haar!We hebben het hier (ondanks haar gebroken pols) nog steeds naar onze zin ;)..
    Suzanne alvast proficiat met je verjaardag!
    Groetjes Marielle en Renee

• 31 Januari 2010 - 09:23

Familie Barendregt:

Heeey Suus,

Gefeliciteerd met je verjaardag, maak er een leuke dag van!

• 31 Januari 2010 - 17:27

Fam Brouwers:

Hallo Suzanne van harte gefeliciteers met je 22ste

• 31 Januari 2010 - 17:30

Fam Brouwers:

Hallo Suzanne van harte gefeliciteerd met je 22ste verjaardag(bovenstaande ging niet helemaal goed!!)Veel plezier in Londen en maak er een leuk feestje van

• 31 Januari 2010 - 20:18

Vd Beemd Rsd:

Hallo Suzanne,

Gefeliciteerd met je verjaardag.
    Maak er een leuke dag van.

groetjes Fam vd Beemd,Rsd

• 01 Februari 2010 - 11:44

Anne:

Jullie zijn goed bezig meiden, jullie benutten je tijd optimaal. Groot gelijk heb je natuurlijk. Geniet lekker van al jullie uitstapjes en ik lees het wel weer!

Liefs

• 03 Februari 2010 - 18:00

Oma, Opa En Bunde:

Hoi Dagmar, ik zit nu achter pc samen met oma en opa te kijken naar jully reisverslag en foto's. Oma en opa hebben vandaag jouw brief ontvangen. Dit vonden ze prachtig!!
    We lezen dat het jully goed gaat, dat is fijn. Groetjes en heel veel kussen van Oma, Opa, Marc, Nicole en Kids xxx