Weekendje Londen! - Reisverslag uit Ipswich, Verenigd Koninkrijk van Dagmar en Suzanne - WaarBenJij.nu Weekendje Londen! - Reisverslag uit Ipswich, Verenigd Koninkrijk van Dagmar en Suzanne - WaarBenJij.nu

Weekendje Londen!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Dagmar en Suzanne

18 Januari 2010 | Verenigd Koninkrijk, Ipswich

Hallo allemaal.
Zoals beloofd een update van het weekendje Londen.
Zaterdagochtend moesten we al vroeg uit de veren, aangezien we de bus van half 8 moesten hebben.
Ook hier kennen ze het brabants kwartiertje, de bus had vertraging.
De busreis zelf was niet zo'n pretje (dat is al een goed begin dus :S). De chauffeur kon absoluut niet rijden, gas rem gas rem enz. enz. om misselijk van te worden! (en dat werden we dus ook) Na deze barre tocht van 2 uur kwamen we dan eindelijk in het mooie Londen. Op naar het metro station om kaartjes te kopen! Vervolgens zijn we Londen gaan verkennen. De eerste dag hebben we veel gezien. Allereerst Leicester square; dit was hét handelsplein voor theatertickets. We hebben nog wel een poging gedaan, maar 75 pond voor de 5e rang was wel erg veel (bij de Lion King). Vervolgens onze toch voortgezet naar Trafalgar square, waar we in vogelvlucht door het 'National Portrait Gallery' zijn gelopen (het was toch gratis, maar helaas alleen schilderijen). Daarna zijn we naar Westminister Abbey gelopen, waar ook de Big Ben te bewonderen is. In de stromende regen door naar de 'houses of parliament' waar gewapende mannen voor de ingang stonden. Toen zijn we met de metro naar Londen Bridge gegaan. Hier zijn we ook naar binnen gegaan, waar we alle trappen hebben beklommen om uiteindelijk op 45 meter boven de Thames te belanden. Na een mooie tour over de brug en de machinekamer gezien te hebben zijn we naar de Tower of Londen gegaan. Omdat het zo regende hadden we het idee om naar Madame Tussaud's te gaan. Eenmaal daar stond er een rij van dik een uur (dit stond alvast vermeld op de bordjes). Een uur vonden we wel erg lang! dus dat hebben we naar niet gedaan. Dan maar naar de Oxford Street! (duurste winkelstraat van Londen) Hier hebben we alvast onze toekomstige auto's uitgezocht ;). Daar zijn we ook naar Harrods gegaan (heel groot duur en druk winkelcentrum). Toen we de winkelstraat uitliepen kwamen we per toeval Piccadilly Circus tegen. Uiteindelijk was het al 8 uur, dus zijn we toch maar wat gaan eten. Na het eten nog een mooie avondwandeling langs de Thames om uiteindelijk in ons Hostel te belanden. Hier sliepen we met 8 mensen op een kamer. Gelukkig hadden we allebei nog een plekje onder in het stapelbed :D. Nouja of je daar zo gelukkig mee moest zijn.. Dagmar had een Koreaan boven zich liggen die de hele tijd in en uit het bed sprong (was namelijk niet zo groot en kwam niet van de trappetjes af ;)) Hier zijn we nog een aantal leuke mensen tegengekomen. Zo hebben we naast de Koreaan ook nog 3 mensen uit Frankrijk, 1 uit Duitsland en 1 uit de andere kant van Engeland leren kennen.

Ook op zondag vroeg uit de veren om onze tijd zo goed mogelijk te benutten. Dus eerst even flink ontbijten en dan weer oppad!
Eerst met de metro naar Kensington Palace. Dit paleis viel een beetje tegen (alhoewel we het best als woonhuis wilden hebben :d ) Vervolgens zijn we naar het Natural History Museum geweest. Dit was een spoed bezoek omdat we om 11:30 uur de wisseling van de wacht bij Buckingham Palace wilden zien. Het was een erg mooi en indrukkendwekkend museum en zeker de moeite waard om nog een keer terug te gaan. Dan snel naar Buckingham Palace. Hier was het enorm druk. Allemaal mensen die de wisseling van de wacht van kortbij wilden meemaken. Hadden we eindelijk een plekje vooraan het hek veroverd, staat er een bordje met de tekst: "vandaag geen wisseling van de wacht"! In de winter is het om de dag! Jammer jammer! Daarna hebben we het vicotria & Albert Museum nog even bekeken waarna we naar de St. Pauls Cathedral zijn gereisd. Hier was een kerkdienst bezig dus helaas konden we het niet helemaal van binnen bekijken. Dan maar verder naar de Londen Eye (groot reuzenrad). De weg naar Londen Eye begaven we ons even op de Ramblas in Barcelona. Allemaal straattheater, muzikanten en goochelaars. Daarna zijn we langs de Thames gelopen richting Royal Festival Hall en de Queen Elizabeth Hall; niet zo heel spectaculair. Inmiddels al met pijn aan de voeten door naar Tate Modern en de Shakespeare's Globe; ook dit was niet heel indrukwekkend. Het was alweer 4 uur in de middag, dus hadden niet meer zo heel lang de tijd. Dan toch nog maar even shoppen (nouja vooral kijken, aangezien het geen Nederlandse prijzen zijn ;) ) Nog even wat gegeten en vervolgens naar het busstation waar de bus om 19:00 uur weer zou vertrekken richting Ipswich. Gelukkig hadden we een andere chauffeur, zaten we helemaal voorin en was de busreis voor herhaling vatbaar!

Eenmaal thuis aangekomen zijn we dan ook moe maar voldaan meteen gaan douchen en naar bed. Vandaag moesten we immers gewoon weer om kwart over 7 uit de veren om naar stage te gaan.

Groetjes,
Dagmar en Suzanne

De foto's staan (nog steeds) op http://picasaweb.google.nl/dagmar.thijssen/Londen?authkey=Gv1sRgCMXUy66fz92bxwE#

• 18 Januari 2010 - 20:15

Anne Heeren:

Hoi hoi!

Goed om te horen dat jullie Londen al goed verkend hebben! Ik was toevallig vandaag aan het kijken welke dagen het wisseling van de wacht is als wij er zijn ;) En is het hostel aan te raden?
    Veel succes met stage weer van de week!

Groetjes Anne

• 18 Januari 2010 - 20:24

H. Mulleneers:

Dagmar en Suzanne'

Leuk verhaal. De titel zou anders moeten zijn. Hoe kan ik 4 dagen Londen tergbrengen tot een weekend.

Geniet er van.

• 18 Januari 2010 - 20:38

Douwe:

Lijkt er op dat jullie als een stel Japanners door Londen zijn gesjeesd;) In 2 dagen tijd toch aardig wat van de stad gezien. Ben benieuwd naar de foto's!

Owja Suzanne; het waren toch wel allemaal vrouwen op de kamer he, koreaan klinkt mannelijk... ;)

Groetjes

• 19 Januari 2010 - 08:24

Renate:

Nou dat is zeker je tijd effectief benutten!!!
    Werkse!!!

• 19 Januari 2010 - 11:53

Laurie:

Zoo dat klinkt idd als een spoedbezoek london, als jullie weer gaan en je wilt een beetje shoppen dan moet je eens langs camden town gaan, enorme markt en veel winkels allemaal goed betaalbaar ;-) en gezellig! Werkze en veel plezier! xxx

• 19 Januari 2010 - 12:47

Tante Lusanne:

Hallo Dagmar en Suzanne,

Ziet er goed uit op de foto's. Zo te zien komt alles dik in orde met jullie stage. Leuk dat we op deze manier toch van jullie wel en wee op de hoogte blijven.
    Werk ze en nog veel plezier hoor.

Groetjes van ons alle vijf.

• 19 Januari 2010 - 19:25

Renee:

Hey Dagmar,

Alles goed met jullie? Zo te lezen bevalt het uitstekend he! Nog heel veel plezier daar!

Grtjs Richard en Renee

• 19 Januari 2010 - 20:03

Peter Van Den Beemd:

Hallo dames,

Wederom een mooi verslag, jullie hebben hier echt talent voor!

Groetjes Peter!

• 20 Januari 2010 - 14:05

Sanne :

Heej meide leuk verslag en mooie foto's alleen ik denk dat jullie de Tower Bridge bedoelde en niet de Londen Bridge die ligt er namelijk naast en is helemaal geen zak aan haha veel gemaakte fout ;) veel plezier nog verder..
    xxx

• 24 Januari 2010 - 16:06

Marijke En Sietse:

Heey meiden,

Leuke verhalen om te lezen, ook van jullie werkzaamheden, apart dat jullie hollanders zo nauwkeurig zijn in vergelijking met jullie engelse collega's.
    Zo te lezen een goed weekend gehad in Londen! Keep up the good work! We wish you lots of fun!

Groeten Marijke en Sietse