Eerste werkweek The Ipswich Hospital - Reisverslag uit Ipswich, Verenigd Koninkrijk van Dagmar en Suzanne - WaarBenJij.nu Eerste werkweek The Ipswich Hospital - Reisverslag uit Ipswich, Verenigd Koninkrijk van Dagmar en Suzanne - WaarBenJij.nu

Eerste werkweek The Ipswich Hospital

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Dagmar en Suzanne

15 Januari 2010 | Verenigd Koninkrijk, Ipswich

Hallo allemaal!

Hier weer even ons wekelijks (meerdere malen per week ;) ) berichtje uit het Engelse Ipswich.
Afgelopen week was onze eerste week stage op de radiotherapie afdeling in het Ipswich Hospital.
We beginnen bij maandag. We moesten om 9 uur daar zijn. Dus om 7 uur de wekker, om half 8 ontbijt en om kwart over 8 de fiets richting het ziekenhuis. Dan denk je het zal wel niet zo druk zijn op de weg maar het tegendeel werd bewezen. Na ongeveer 5 min. te hebben gewacht om alleen de straat al over te steken (waarom rijden ze ook links?!? ;) ) kwamen we bij de rotonde. Oowjee.. hoe je die als fietser moet oversteken is tot op heden nog een raadsel. Maar we hebben het er al een week zonder kleerscheuren vanaf gebracht. Onze weg werd vervolgd met een enorme klim! Hier zijn de limburgse heuvels niets bij! Eenmaal deze berg opgefietst (en dan nog een stukje over de vlakke weg) kwamen we uiteindelijk helemaal bezweet aan in het ziekenhuis.
Daar werden we vriendelijk ontvangen door onze begeleider Alex Knights. Was dat even wennen, een Engelsman die stottert en ontzettend snel praat. Maar we kwamen eruit. Na het contract te hebben getekend zijn we opzoek gegaan naar uniformen. Ze gingen er namelijk vanuit dat we die zelf bij ons hadden (beetje jammer dat ze ons dat niet hadden doorgegeven;)). Na een uurtje hadden we dan eindelijk een wit, strak, jasje. De broek moesten we zelf maar kopen (wat we ook afgelopen donderdag hebben gedaan :) )
Alex vinden we nu al een aardig persoon. Hij geeft ons zomaar de laatste week vrij voor de reizen en als we vrij wilden hebben dan is dat "absolutely fine" (prima!)
Ook werd de planning doorgesproken. Suzanne staat de eerste drie weken op de simulator en Dagmar de eerste drie weken op het bestralingstoestel. Daarna wisselen we. Eventueel was er ook een mogelijkheid om ook een weekje op de afdeling Nucleaire Geneeskunde door te brengen.

Dinsdag en woensdag zijn we ook weer naar stage geweest. Gelukkig mochten we al meerdere dingen zelf doen. Wel is het even wennen omdat ze andere machines gebruiken dan in Nederland.
Een aantal dingen die ons binnen een week (eingelijk een dag ;) al waren opgevallen zijn: een administratie is waardeloos (patientengegevens zijn moeilijk te vinden en het dossier is een samenraapsel van papieren waarvan niemand precies de volgorde weet). Ook nemen ze het niet zo nauw met nauwkeurig instellen. een cm van het tatoeagepuntje afzitten is hier heel gewoon (Dit is in NL echt verboden!) Ze vinden ons dan ook veel te nauwkeurig. Wat heel positief is, is dat ze hele stevige maskers gebruiken bij patienten met hoofd en halstumoren. (Duurt wel 15 min voordat hij klaar is!) Verder is het patiëntencomfort ontzettend belangrijk. (Al gaat het wel ten koste van het gebruik van bepaalde hulpmiddelen bijvoorbeeld geen gebruik maken van een belly board).

Op donderdag hadden we de ochtend vrij. Dit omdat we een afspraak met de huisbaas hadden, naar de markt moesten voor verse groenten en fruit ;), een zwarte broek voor op stage moesten kopen en natuurijk de bustickets naar Londen moesten bemachtigen :D .
Het weer was echt slecht. Regen regen en nog eens regen. Toen we terug waren van al onze verplichtingen hebben we toen maar besloten om maar meteen gebruik te maken van de flexibiliteit van Alex en stage gebeld, met de vraag of we meteen de hele dag vrij konden nemen. Dit was absolutely fine :) Hierdoor hadden we een hele middag/avond die we konden besteden aan onze eindopdracht voor de minor ART die we nog volgen in NL. Hier konden we de andere dagen alleen 's avonds aan werken. Het is echter nog lang niet af dus zullen we komende week nog gaatjes moeten zoeken om het verder af te maken en ook verder te gaan met onze opdracht vanuit Engeland (tip voor Fontys: volgend jaar toch anders de minor plannen, want dit is best zwaar samen met een hele dag stage!).

Vandaag hebben we onze laatste dag van de eerste week er alweer opzitten. We kijken terug op een leuke, leerzame, gezellige week in het Ipswich Hospital :D.

Van het weekend gaan we Londen verkennen! Hierover meer in ons volgend verslag!

Groetjes,
Suzanne en Dagmar

• 16 Januari 2010 - 20:28

Michiel:

Heej Suzanne! Veel plezier en succes in ipswich! Kijk je een beetje uit op zebrapaden? Ze rijden aan de andere kant daar! Groetjes Michiel.
    En Joost Marco en Douwe ook!

• 17 Januari 2010 - 11:43

Toos En Ad:

HOI Suzanne en Dagmar.
    Gisteren naar feest van Opa en Oma geweest,het was heel gezellig.
    Jammer dat je er niet bij was,je Pa en Ma missen je wel hoor.
    Maar wij zien dat je het ook wel naar je zin hebt.

Groetjes Toos en Ad

• 17 Januari 2010 - 15:59

Douwe:

Hela,

Jullie zullen je wel je vermaken in Londen nu lijkt me! Ik kwam gisteren in Goes je neef Erik tegen Suzanne, hij was redelijk verbaasd over mijn aanwezigheid in zijn stamkroeg;)

Ik lees wel weer hoe het in Londen was!

Groetjes (een brakke) Douwe

• 17 Januari 2010 - 18:55

Tijs:

Hej,

Hebben jullie het leuk gehad in Londen? Leuke verslagen! Ik blijf deze zeker wel lezen, dus blijf schrijven;).

Veel succes met de verdere stage, en het verblijf in england.

Grt Tijs

• 18 Januari 2010 - 14:18

Carolien:

Heee Dagmar,

Leuk de verhalen en de foto's! Zo te lezen hebben jullie het naar jullie zin daar:)..
    Succes weer deze week!

Liefs, Carolien