Eerste weekend in Ipswich - Reisverslag uit Ipswich, Verenigd Koninkrijk van Dagmar en Suzanne - WaarBenJij.nu Eerste weekend in Ipswich - Reisverslag uit Ipswich, Verenigd Koninkrijk van Dagmar en Suzanne - WaarBenJij.nu

Eerste weekend in Ipswich

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Dagmar en Suzanne

10 Januari 2010 | Verenigd Koninkrijk, Ipswich

Hallo allemaal,
Bij deze even een berichtje over hoe ons weekend was.
We waren gebleven bij vrijdagavond.
Die avond hebben we wat simpels uit de magnetron gegeten, VIES! Dit waren noodles, we hadden 2 soorten gekocht, 'oriental'en 'spicy' en die 'spicy' was echt niet te eten, dus na een paar happen noodles zijn we toch maar overgegaan op de boterhammen ;).
Daarna snel omkleden en op naar de pub! Eenmaal bij de pub, staan daar 3 uitsmijters voor de deur en uiteraard moest Suzanne haar ID kaart laten zien, en de rest kon gewoon doorlopen :( (zoals dat wel vaker gaat). Daar kwamen ook de rest van de internationale studenten tegen. Samen hebben we aan een tafeltje gezeten en het was erg gezellig! Het (overvolle) glas rose smaakte ons goed! We hebben veel gelachen en gezellig gekletst (en ook alvast vakantieplannen gemaakt om naar Malta te gaan en daar de échte Martini en Bacardi te proeven). Helaas moesten we om half 11 alweer gaan, omdat de rest de bus moest halen.

Zaterdag zijn we vroeg opgestaan om naar de markt te gaan en vervolgens hebben we een toeristische route door Ipswich gemaakt. We hebben het 'Ipswich Museum' en 'Christchurch Mansion' bezocht. Die laatste was in een groot park. Hier hebben we onze jeugdjaren herleefd, niet alleen kinderen maar ook (veeel meer) volwassenen waren aan het sleeen van de berg. Je kon het zo gek niet bedenken of ze gingen ermee de berg af (luchtbedden, opblaasboot, vuilniszakken en een 'te koop' bord). Helaas hadden wij geen slee op zak, dus bleef het maar bij sneeuwduiken ;).
Vervolgens zijn we op weg gegaan naar het Alexandra park. Onderweg lag een mobieltje op de grond. Dus Dagmar pakte die van de grond, en toen ging die af. De eigenaar van de telefoon belde. Dus uiteindelijk zijn we met een omweg naar het Alexandra park gegaan, omdat we eerst de telefoon bij de eigenaar hadden afgeleverd.
Onze toer ging verder.. het Alexandra park was niet zo spectaculair. Via de haven zijn we door de hevige sneeuwbuien doorgelopen naar het station en vervolgens naar het Ipswich Town voetbalstadion. Dit was ook niet heel indrukwekkend. Na een hele dag lopen kwamen moe maar voldaan weer thuis.
'S avonds zijn we weer naar de pub geweest (deze keer wel een andere). Vanwege het weer konden de Maltezen en Portugezen niet komen. Dus de Slowaken en wij waren de bikkels ;). Eenmaal in de kroeg schrokken we wel even, de engelse mannen waren wel oke, maar die vrouwen .. Oh my god!.. een korte beschrijving: de gemiddelde vrouw kon niet recht door de deur (dit moest vanwege de omvang dwars), ze zijn nog net niet naakt (wat dragen ze dan in de zomer?) en op naaldhakken door de dikke sneeuwlaag is blijkbaar voor hun goed te doen. We hebben ons dus al goed vermaakt door alleen maar mensen te kijken. Maar met de Slowaken was het ook erg gezellig (ook zij waren deze mensen niet gewend). Helaas ook nu weer op tijd naar huis omdat de Slowaken de bus moesten halen.

Vandaag (zondag) hebben we een poging gedaan om op de fiets naar het ziekenhuis te komen, zelfs met kaart ging het mis! Beetje jammer.. Alle kleine paadjes waar we langs moesten waren ondergesneeuwd, dus dat was nogal lastig. Na een rit van 3 uur (normaal 40 min) waren we weer terug. Hopelijk gaat het morgen beter, aangezien we er dan om 9 uur verwacht worden. De rest van de middag hebben we aan ons 'proposal' gewerkt (soort plan van aanpak voor ons verslag wat we hier moeten maken).

Komende week staat in het teken van stage lopen op de radiotherapie afdeling in het ziekenhuis. Dagmar is erg benieuwd naar het uniform wat waarschijnlijk toch niet gaat passen, aangezien de engelse maten te kort uitvallen ;).

Tot zover ons weekend!
De foto's staan (nog steeds) op http://picasaweb.google.nl/dagmar.thijssen/Ipswich#

Groetjes!

• 11 Januari 2010 - 07:30

Nick:

Hey Dagmar,

Ziet er heel mooi uit daarzo!! Erg grappige huisjes! Gaat vast helemaal goedkomen daar. Wij hebben je afgelopen zaterdag (een beetje) gemist. Of te wel. Heul heul veel.... Succes nog!

• 11 Januari 2010 - 09:34

Berbe:

Lieve Dagmar!!!

Wat een leuke foto's en weer een uitgebreid verslag. Veel succes deze week met de stage in het ziekenhuis. enne...in een pub moet je wel pints drinken en op naaldhakken lopen hè ;-)

Dikke kus xxx

• 11 Januari 2010 - 10:47

Inge:

Succes met jullie stage!

• 11 Januari 2010 - 11:08

Lars:

Succes op stage! Fijn dat jullie het zo goed hebben!

Groetjes Lars

• 11 Januari 2010 - 15:45

Sabine:

Hoi hoi,

Zo te zien gaat het daar nog steeds goed. Ook in NL is het nog steeds wit. Wat hebben jullie toch veel foto's!!! Maar zeker leuk, blijven doen!

Groetjes Sabine

• 11 Januari 2010 - 17:52

Jantsje:

Hoi Dagmar,

Klinkt goed allemaal daar tussen die hippe Engelsen... Kunnen ze je naam al uitspreken?

Ik zal je de Tsjak maar digitaal sturen, dan heb je de primeur :)

Veel plezier nog, groetjes Jantsje.

• 11 Januari 2010 - 21:48

Marielle:

Heey Dagmar en Suzanne!!
    Leuk dat stappen daar in Engeland!Hier is het drinken vrij goedkoop, dus veel rondjes! Renee heeft ook een eigen site:
    reneeinljubljana.reismee.nl
    De mijne hadden jullie al gevonden ;)We volgen jullie vanuit het inmiddels bijna sneeuwvrije Ljubljana!

Groetjes Marielle en Renee

• 11 Januari 2010 - 22:09

Johan Van Den Beemd:

Hey Zusje,

Hier is tie dan het eerste berichtje van mij. Ik volg jullie site wel hoor. Zo te lezen mis je ons niet. Leuke berichten, maar wat ik me afvroeg. Hoe gaan jullie naar de pub, want jullie schrijven dat de rest eerder weg moest, omdat zij de bus moeten halen, maar zijn jullie dan niet met de bus?

Houdoe

• 14 Januari 2010 - 13:47

Mel En Marie:

He Suuske, zo te lezen gaat het helemaal goed komen met jullie, veel succes en plezier, voor je t weet ist weer voorbij...
    Groetjes Mel en Marie