Introductieweek Ipswich - Reisverslag uit Ipswich, Verenigd Koninkrijk van Dagmar en Suzanne - WaarBenJij.nu Introductieweek Ipswich - Reisverslag uit Ipswich, Verenigd Koninkrijk van Dagmar en Suzanne - WaarBenJij.nu

Introductieweek Ipswich

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Dagmar en Suzanne

08 Januari 2010 | Verenigd Koninkrijk, Ipswich

Hallo allemaal!
Op de eerste plaats willen wij jullie bedanken voor alle leuke reacties op ons vorige bericht! Ga vooral zo door;)
Hier in het Engelse gaat het nog allemaal prima. Af en toe flinke sneeuwbuien maar de wegen zijn redelijk goed begaanbaar.
We waren gebleven bij afgelopen dinsdag.
Om 10:00 uur werden we op de universiteit verwacht. Die ochtend waren de presentaties van alle internationale studenten. Er was ons namelijk verteld dat we een presentatie moesten houden van ca. 20 min. over het land van herkomst, het onderwijssysteem van dit land en hoe het gezondheidsstelsel in elkaar zit. Als eerste waren de 3 Maltezen met een mega lange presentatie. Hun dachten dat de presentatie 20 min. per persoon moest duren. Na deze presentatie gezien te hebben slaan wij een vakantie in Malta niet meer af:D
De Portugezen volgden met een presentatie over hun zelf. Ze hadden de opdracht waarschijnlijk niet zo goed begrepen:P;)
De Slowaken (we zijn erachter gekomen dat het toch een koppel is!) hadden een goede presentatie over The University of Ljubljana. Zij heeft de broek aan, want hij mocht de hele presentatie alleen doen.
Daarna kwamen wij. Gelukkig ging het ons goed af. Af en toe een beetje zoeken naar de juiste Engelse woorden maar begrijpen deden ze ons wel:D
Hierna zijn we met z'n alle naar een ander gebouw gelopen waar een VERT (Virtual Environment Radiotherapy Training) kamer aanwezig was. Dit is een kamer met een groot bioscoop scherm. Iedereen krijgt 3D brilletjes en op het scherm wordt een bestralingstoestel geprojecteerd, wat je dan dus in 3D kan zien. Ook zijn er patienten gegevens aanwezig om te oefenen (misschien wordt het iets duidelijker als je naar de foto's kijkt!) Ook is er 1 3D bril met een sensor op. Wanneer je voor het scherm staat kun je om het toestel heen lopen en het beeld beweegt mee (super hip!) Verder kun je ook d.m.v. het bedieningspaneel het bestralingstoestel laten bewegen. Het is een high tech systeem, maar of het echt een meerwaarde heeft t.o.v. de apparatuur die we op school in Eindhoven hebben, weten we niet ( we zijn nog niet overtuigd;))
Na school zijn we opzoek gegaan naar een winkel waar we mogelijk verse groentes en fruit konden scoren. Het duurde even maar uiteindelijk kwamen we een markt tegen waar we dit gekocht hebben. Een winkel met verse groentes en fruit hebben we tot op heden nog niet gezien.. de meeste winkels hebben wel een heel klein hoekje maar niet heel uitgebreid. Ons avondmaal was dan ook boontjes, aardappelen en een braadworstje:D..
Oja.. deze dag hebben we ook maar onze eigen pannen gekocht aangezien de gemeenschappelijke pannen in beslag worden genomen door HEMA (nee.. geen winkelketen maar onze getrouwde Aziatische huisgenoot). Die is namelijk de hele dag bezig met koken and it smells an hour in the wind ;)! Zelfs Peter (andere huisgenoot) heeft aparte keukenkleren!
Afgelopen woensdag moesten we al vroeg uit de veren aangezien we om 8 uur de bus naar Ipswich hospital moesten nemen voor onze "Moving and Handling training" (houding en tiltechnieken). In Engeland is iedereen verplicht om voorafgaand aan het werken in een ziekenhuis deze training te volgen. De ochtend stond in het teken van theorie. Dit ging over verschillende soorten spieren in je rug en welke het meeste en het minste belast moeten worden. Ook hebben we een aantal oefeningen gekregen voor het geval dat we pijn in onze rug kregen. Hierna hadden we lunchpauze. Samen met een aantal mensen (waaronder een typisch engelse: stijl blonde haren, dik de make-up op, best wel mollig en een heel kort jurkje aan :) ) die ook de cursus volgden zijn we naar het restaurant gegaan. Al snel kregen we een heleboel vragen op ons afgevuurd. Waarom we naar Engeland kwamen, hoe het in NL was enz. We hebben zelf een telefoonnummer gekregen van een mevrouw voor het geval dat we hulp nogdig hadden. Zij was namelijk een aantal jaren geleden ook naar Engeland verhuisd en wist hoe eenzaam je je kon voelen. Nou eenzaam... dat woord kennen wij hier niet! Na deze lunck zijn we aan het praktijkgedeelte begonnen. Alles wat we in NL hebben geleerd was absoluut VERBODEN in Engeland. Dus een zeer leerzame dag voor ons. Zo hebben we geleerd hoe we patiënten in geval van brand een trap af moeten krijgen, patiënten met een patslide moeten overschuiven van bancard naar bed, hoe patiënten van de grond weer in bed komen enz. En wat we dus absoluut niet mogen is patiënten onder de oksel nemen en dan vooruit tillen (dan til je met je schouders). Alles moet vanuit je heupen en niet je schouders. Na een zeer vermoeiende dag zijn we met de bus weer terug naar huis gegaan en hebben daar een lekker Hollandse pot gekookt (wortelen met purre en vissticks heerlijk :) )
Donderdag was niet zo'n drukke dag. Die dag konden we lang uitslapen, immers de Maltezen stonden pas om 12:00 uur op de stoep. Zij wilden onze kamers alvast zien. Ze komen misschien bij ons wonen wanneer ze in maart weer terug naar Ipswich komen. Daarna zijn we naar school geweest waar we een bezoek hebben gebracht aan de schoolarts. Hij controleerde alle vaccinatie gegevens. Gelukkig geen extra vaccinaties voor ons :D
Hierna zijn we onze fietsen gaan ophalen bij de plaatselijke rent-a-bike-shop. We waren erg blij hiermee:D Onze eerst links rijden ervaring hebben we dan ook al uitgetest. Met een helm op zijn we zonder kleerscheuren goed thuis gekomen. Helaas kunnen we ze nu niet gebruiken vanwege het gladde/sneeuwige weer.
Vandaag zijn we weer naar school geweest en hebben een zeer maar dan ook heel zeer saaie presentatie bijgewoond! Waar het over ging.... dat weet geen mens;)! Maar de lunch was lekker:D! Volgens onze begeleidster was het nodig dat we dit leerden. Gelukkig maar!
Vanavond gaan we het Engelse pub leven verkennen (samen met de andere internationale studenten!) Hoe dit is zullen we in een volgend verhaal vertellen:D

Tot zover ons verslag van de eerste introductieweek. We gaan nu snel eten en dan naar de pub:D.

Tot de volgende keer!

Suzanne en Dagmar

de foto's kunnen jullie weer vinden op: http://picasaweb.google.nl/dagmar.thijssen/Ipswich?feat=directlink

• 08 Januari 2010 - 18:49

Richard:

Hallo dames,

Zijn uitgebreide verslagen, maar leuk om te lezen.

Succes de komende tijd.

Groeten,
    Richard

• 08 Januari 2010 - 19:18

Tante Lusanne:

Hallo Dagmar en Suzanne.

De eerste week is al bijna om. Het is jullie zeker niet tegengevallen zo te lezen. Jullie verslagen zijn interessant en de foto's Dagmar zijn leuk. Veel plezier vanavond in de pub en de groetjes van ons alle 5.

Tante Lusanne

• 08 Januari 2010 - 19:47

Jos MBRT:

Hallo suzanne en dagmar,

eindelijk tijd om in jullie "waarbenjenu" te duiken.

goh , wat leuk om van jullie te horen maar vooral om jullie verslaggggg te lezen!

fijn om te lezen dat de eerste indrukken positief zijn.
    leuke foto's trouwens!!

Inderdaad snel naar de pub want die sluiten om 23.00 uur of niet ? :-)

grtjes en ik hou contact

prettig weekend

jos

• 08 Januari 2010 - 20:04

Miriam Weberink:

Jullie schrijven erg leuk. Ga jullie zeker blijven volgen.
    Vet zeg die VERT!!
    Ben benieuwd of jullie het toch een meerwaarde vinden hebben.
    Veel plezier in de pub!

• 08 Januari 2010 - 22:14

Olijn:

Hey!
    Haha jullie verhalen zijn iedere keer lachwekkend! Ik hoop echt dat ik een keertje kan komen, lijkt me erg gezellig, moeten even kijken wanneer dat het best uit komt voor allebei! Fijn weekend en tot snel weer! X

• 09 Januari 2010 - 11:23

Laurie:

Dagmar!

Leuke verhalen alemaal! Veel plezier de komende tijd.

Liefs laurie

• 09 Januari 2010 - 11:35

Marion:

Hallo dames,

Eindelijk .... daar is dan weer een berichtje van jullie.
    Leuk,al die belevenissen daar in Ipswich. Oma en Opa zijn ook razend nieuwsgierig naar het wel en wee in het Verenigd Koninkrijk en ik zorg dan ook dat ze foto's en reisverslagen mooi uitgeprint thuis kunnen nakijken. Jullie krijgen in ieder geval heel veel groetjes van hun.
    Inmiddels is ook Maastricht bedolven onder een wit tapijt.
    It's really winter, net als bij jullie.

Nou meiden, tot zover, we houden contact, fijn weekend en tot gauw!

Marion

• 09 Januari 2010 - 11:40

Anique:

Hallo Dagmar en Suzanne,

Fijn dat jullie de introductieweek goed doorstaan hebben. Leuk om zo over jullie te lezen. Die tiltechnieken vind ik wel interessant:).

Een fijn weekend en tot horens.

Dikke kus, Anique

• 09 Januari 2010 - 11:46

Rudie:

Hoi Suzanne en Dagmar,

Erg leuk om te lezen dat jullie je zo goed vermaken. Presentaties verzorgen en interessante presentaties bijwonen, VERT apparatuur.... Misschien volgend jaar maar met alle vierde jaars MBRT studenten naar Ipswich.
    En tja, die Engelse pubs hé, het formaat drinkglas is daar zo verrassend aangenaam.
    Veel plezier nog en ik blijf jullie blog lezen.

Rudie

• 09 Januari 2010 - 12:21

Herdis:

Hé meiden!

Leuke verhalen en misschien moeten ze dan de opleiding in Nederland maar eens aanpassen met die tiltechnieken;) De simulator ziet er wel erg hip uit!

Jullie kamers zijn ook al erg gezellig ingericht :) Geniet van de tijd daar een succes met studeren!

Liefs Herdis

• 09 Januari 2010 - 12:41

Annelies:

Hoi hoi!

Wat leuk om jullie avonturen te lezen! Zo te lezen hebben jullie het wel naar je zin :) Hoe was het tripje naar de pub?
    Veel plezier en geniet ervan!
    Ik ben benieuwd naar de volgende verhalen!

Liefs, Annelies

• 09 Januari 2010 - 13:32

Nicole En Jeffrey:

Heey,

Zo te lezen gaan jullie je niet vervelen met al die nieuwe indrukken. Hopelijk vallen de saaie colleges verder ook mee.

Leuk dat jullie zo'n uitgebreid verslag schrijven!

Xx Nicole en Jeffrey

• 09 Januari 2010 - 14:33

Merlijn :

Hey!

Erg leuk om jullie verhalen te lezen en om de foto's te bekijken! Ik kijk al uit naar het volgende verslag ;). Het sneeuwt nu lekker in Ehv. Veel succes en heel veel plezier volgende week!

Xxx

• 09 Januari 2010 - 15:28

Douwe:

Dames,

Leuk verslag weer hoor! Daar zijn jullie wel ff mee bezig geweest denk ik;) Hoe was het in de pub?? Flink aan de pints gezeten zeker;)

Groetjes Douwe

• 09 Januari 2010 - 20:46

Marielle:

Heeey Dagmar en Suzanne!!

Leuk om jullie verhalen te lezen!! Gelukkig bevalt het jullie ook goed! Maak er een leuke tijd van!

Groetjes vanuit Ljubljana!
    Marielle en Renee

• 10 Januari 2010 - 10:40

Madelon:

Bwooh jullie zijn goede toeristen!!

• 10 Januari 2010 - 12:27

Lotte:

En, smaken die pientjes daar? ;)

• 10 Januari 2010 - 19:30

Peter Van Den Beemd:

Hoi,

Klinkt allemaal wel super leuk, maare leren jullie daar nu ook wat of valt dat mee?

Groetjes Peter!!