Aankomst en eerste dag in Ipswich - Reisverslag uit Ipswich, Verenigd Koninkrijk van Dagmar en Suzanne - WaarBenJij.nu Aankomst en eerste dag in Ipswich - Reisverslag uit Ipswich, Verenigd Koninkrijk van Dagmar en Suzanne - WaarBenJij.nu

Aankomst en eerste dag in Ipswich

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Dagmar en Suzanne

04 Januari 2010 | Verenigd Koninkrijk, Ipswich

Bij deze ons eerste bericht vanuit Ipswich!
Gisteren zijn we om half 3 vanuit Hoek van Holland vertrokken naar Harwich. Bij het inchecken ging het al bijna fout. We hadden er opeens 2 treinkaartjes naar Londen bij! Helaas waren die bedoeld voor een andere 'Thijssen', dus wij maar weer terug naar de balie.. waar we toch onze juiste tickets hebben gekregen.
Na het afscheid van familie (en Douwe) zijn we richting de douane gegaan en vervolgens na een lang buizenstelsel de boot op.
Wat we op de boot zagen was ongelofelijk, super luxe! Restaurant, bioscoop, lounge bar, casino, winkels enz. Maaar, de volgende keer nemen we wel een spelletje mee om alle uren door te brengen, maar we hebben het nu ook goed vol weten te kletsen.
In Harwich aangekomen waren we even bang dat we de koffers kwijt waren, maar niets was minder waar, want we moesten eerst door de paspoort controle en pas daarna kregen we de koffers.
Na een uur in de rij voor de paspoortcontrole waren we er dan eindelijk! Alison (onze begeleidster (op wollen crocs :) )) stond netjes met een bordje 'Dagmar & Suzanne' te wachten.
Dan de volgende heftige ervaring, links rijden! Dagmar wou al achter het stuur plaatsnemen ;). Eenmaal op weg, doen ze hier niet te zuinig met km/u (ze doen hier immers aan miles ;) ). Zelfs de rotonde gaat linksom. En dat was nog niet alles: Ook bij de roltrap sta je aan de linkerkant om omhoog te gaan.
Rond 10 uur (engelse tijd) kwamen we aan op de kamers. Helaas! onze kamer was op de hoogste verdieping :(, dat was nogal een gesjouw (5 trappen, op de 3e verdieping). En dan: onze huisgenoten, tja...... we hebben ze denk ik nog niet allemaal gezien. Toen we hier aankwamen waren er twee kerels in de ruimte bij de tv, die waren wel oke (we hebben ze verder niet meer gezien). En tot vandaag hebben we nog 2 huisgenoten gezien, maar die zijn niet zo heel spraakzaam (ze spreken ook niet zo goed engels). Suzanne had gevraagd: 'studeer of werk je hier?' kregen we als antwoord 'nee, ik ben getrouwd' en toen Suzanne dat nog eens vroeg zei ze hetzelfde, dus blijkbaar wilde ze daar mee zeggen dat vrouwen niks hoeven te doen als ze getrouwd zijn (daar kunnen wij ons ook wel in vinden ;) ).
Dan weer terug naar de kamers: 'quite small' zoals Alison het beschreef is helemaal waar. Het bed is 1,80m dus Dagmar gebruikt haar koffer als verlenging. De douche: als je op de wc zit zit je met je knieen (en dagmar met haar hele benen) in de douche. (de foto's volgen nog). Ook heeft Dagmar een supermooi uitzicht (not) er is pal voor haar raam een ander gebouw gezet (ongeveer 30 cm verder). Suzanne is 30 cm verwijderd van een lantaarnpaal die zich aan een drukke straat bevindt, oftewel: op zoek naar oordopjes.
Als jullie nu denken dat we het niet naar onze zin hebben, dan heb je het toch mis!

Ook zijn we vandaag naar school geweest, daar hebben we alle andere internationale studenten ontmoet, wel een leuke groep! De rest van de week zullen we ook bij hun zijn. De groep bestaat uit: 2 slowaken, 2 portugezen en 3 maltezen. Laten we beginnen bij de slowaken een jongen en een meisje, we zijn er nog niet helemaal aan uit of dit een koppel is. Ze zijn zeer geinteresseerd in hoeveel alles kost, maar verder zijn het wel aardige mensen. Dan de portugezen, aardige meiden, 1tje is heeel erg druk en lijkt heel erg op iemand van de opleiding in nederland (ze zei ook dat ze een tweelingzus had, nou wij weten wie! :) ) De maltezen, 2 meiden en een jongen, hebben alleen nog maar net een dikke jas en handschoenene aan gezeten, die hadden een temperatuurshock ;).
Na een presentatie van Alison over het schoolsysteem en een rondleiding door de universiteit zijn we met twee andere leraren naar de bibliotheek gegaan en hebben we in vogelvlucht Ipswich gezien. We zijn bij het VVV beland en we hebben onszelf volgeladen met foldertjes. Rond 6 uur waren we klaar, toen zijn we naar de supermarkt gegaan, na flink wat zoekwerk is het toch gelukt om een maaltijd te vinden, pasta. Het probleem was het vinden van de (verse) groenten, dat kennen ze hier niet zo.
En nu zitten we weer op onze kamertjes. We hebben de kamers tegenover elkaar, is gezellig zou je denken, maar het kost wel moeite om dat gezellig te houden. De deuren gaan namelijk automatisch weer dicht. Maar met een koffer, prullenbak, en een zelfgefabriceerde deurstop wil het toch wel lukken ;).

Zo dat was weer wel genoeg informatie ;). Tot de volgende!

Groetjes,
Dagmar en Suzanne

ps: voor alle andere foto's zie http://picasaweb.google.nl/dagmar.thijssen/Ipswich?feat=directlink

• 04 Januari 2010 - 21:16

Marjolijn:

Hoi Dagmar en Suzanne,

Heel veel succes en plezier in Engeland!
    Ben benieuwd naar jullie verhalen.

groetjes

• 04 Januari 2010 - 21:23

Sanne:

Heej meide heel veel plezier en ik hoop dat t alleen maar beter wordt. eej Suus ik zei toch dat t eten daar k*t is haha jullie redden jezelf wel hoor ik!
    Groetjes Sanne

• 04 Januari 2010 - 21:36

Tante Lusanne:

Hallo Dagmar en Suzanne

Nou wat een belevenissen de eerste 2 dagen.Leuk dat we zo op de hoogte kunnen blijven met jullie ervaringen. Morgen waarchijnlijk echt beginnen op school denk ik. Zet hem op .

Groetjes
    tante Lusanne

• 04 Januari 2010 - 21:41

Anne H:

Hoi hoi!
    Fijn om te horen dat jullie goed zijn aangekomen! Al kijk je wel een beetje angstig op de foto suzanne :P Die huisjes in Ipswich zien er echt leuk uit, misschien dat we toch daar naartoe moeten komen ;) Veel succes komende dagen! groetjes Anne

• 04 Januari 2010 - 21:53

Penny:

Yo Suus,

Fijn dat je heelhuids aangekomen bent en blijkbaar zonder zeeziek te worden ;) Het avontuur is begonnen!! Wat een leuke huisjes hebben ze daar zeg en doe mij ook maar zo'n uitzicht vanuit school ;)

Heel veel succes en plezier!

XXX
    Penny

• 04 Januari 2010 - 21:56

Lotte:

Hee Dagmar en Suzanne,

Klinkt nu al allemaal als een groot avontuur, heb nu al zin in het volgende verhaal, iedere dag 1 verhaal dan maar?
    En leuk, die wc-douche combinatie, dan was ons bad in Kos nog niet zo verkeerd Dagmar ;) haha..

Geniet ervan! X

• 04 Januari 2010 - 22:23

Dora:

Hoi Engelandvaarders, een mooi verslag van de eerste dagen. We kunnen er hier wel om lachen.Hopelijk kunnen jullie er ook om blijven lachen dan zit het wel goed.

Groetjes, Dora

• 04 Januari 2010 - 22:45

Douwe:

Hey dames,

Klinkt allemaal goed;) Leuk om al wat foto's te zien!

Natuurlijk doen ze daar niet aan groenten, loop een rondje door de stad en je ziet daarvan vrij snel het resultaat;)

Veel succes en plezier nog deze eerste dagen. Enne uitkijken met oversteken he;)tot het volgende bericht!

Groetjes Douwe

• 04 Januari 2010 - 23:17

Marion:

Hallo Dagmar en Suzanne,

Blij wat van jullie te horen. Ik heb heel erg met jullie mee geleefd en was ontzettend benieuwd hoe het jullie is vergaan, sedert jullie vertrek uit Hoek van Holland.
    Ipswich lijkt me een heel mooi, romantisch plaatsje en jullie tijdelijke onderkomen ziet er "properkes" uit. Kortom ik denk dat het wel goed komt daar aan de overkant van de Noordzee. Wie weet Dagmar, gaan we hightea-en in Ipswich, you'll never know!
    Groetjes en liefs,
    Marion

• 05 Januari 2010 - 09:25

Olijn:

Hahaha, ik heb echt gelachen om jullie verhaal! Die huisjes zien er echt schattig uit, net uit een sprookje ofzo! Jammer van dat gebouw en de lantaarnpaal ongeveer in je raam! Nou heel veel plezier en suc6 maar dat zal wel lukken denk ik!

Kus!

• 05 Januari 2010 - 12:18

Inge:

Heel veel plezier!!! En wat zien die huisjes er schattig uit :)

• 05 Januari 2010 - 12:23

Tante Anja, Co En Ca:

Hey Suus,

Leuk om te horen dat je het naar je zin hebt in Engeland. Zijn er ook nog leuke 'pubs' in Ipwich of zijn jullie zover nog niet gekomen?
    Wij wensen jullie in ieder geval veel plezier toe!

• 05 Januari 2010 - 13:00

Rob Vogels:

Hoi Dagmar en Suzanne,

Succes en veel plezier daar in Engeland.
    Keep up the good work!

Groeten.

• 05 Januari 2010 - 13:10

Madelon:

Ziet er prima uit Dagmar! Jij kan tenminste plassen tijdens het douchen.. ;)
    Heel veel plezier!!!

• 05 Januari 2010 - 13:39

Patricia:

Heejz,
    nou was een hele tocht zo te lezen. Fijn te horen dat alles goed gegaan is. En met wat creativiteit redden jullie het prima daar zo te zien haha. Veel plezier daar en geniet ervan.
    Groetjes

• 05 Januari 2010 - 16:56

Tineke Van Helvert:

Een prima aankomst in Ipswich, wel lachen. Dat gaat best goed komen in de weken dat jullie daar zijn. Veel plezier.

Tineke

• 05 Januari 2010 - 18:27

Peter Van Den Beemd:

He Suus!

Zo te lezen hebben jullie een oplossing voor elke situatie, maar ik ben toch wel benieuwd wat jullie de rest van de week gaan eten, elke dag past is ook zo wat. Misschien kun je het varieren met friet ;)! Nee grapje, we lezen het wel wat jullie morgen eten!
    Groetjes Peter!

• 05 Januari 2010 - 20:00

Sietse En Marijke:

Hi Ladies,
    Mooi verhaal. Zo te lezen vermaken jullie je wel! Op de foto's valt weinig sneeuw te bekennen. Daar nog geen tekort aan strooizout zeker;)
    Veel succes! Groetjes uit Den Bosch

• 05 Januari 2010 - 22:18

Monique Slangen:

Hallo dames,

Heel veel succes in Ipswich en ik blijf jullie natuurlijk via deze site volgen.

Groetjes en unne dikke poen,
    Monique

• 06 Januari 2010 - 12:55

Marcon:

Heyy dagmar!
    wow, 7 uur op de boot? ik dacht dat dat wel wat sneller zou gaan!! btw, mooie deurstopper, ik heb hem ook maar dan in het blauw ;)

veel plezier toegewenst!

• 06 Januari 2010 - 15:01

Berbe:

Hey Dagmargarita!!!
    Ik geloof dat Hubèrt jou al teruggemaild had hè... We zijn erg blij dat je goed bent aangekomen en je zult een TOP tijd hebben daar.
    Miss you!

Xxx

• 06 Januari 2010 - 17:31

Marc, Nicole En Kids:

Hallo dames,

Zo te lezen komt het wel goed met jullie.
    Heel veel succes.
    We blijven jullie volgen.

Groetjes uit Bunde.

• 08 Januari 2010 - 07:32

Anniek:

jaaaa gevonden :D:D
    goed te horen dat jullie goed zijn aangekomen en het al naar jullie zin hebben! veel plezier en geniet ervan, ik ga jullie volgen :D
    x

• 08 Januari 2010 - 11:05

Kelly En Carla:

Heey Suzanne wat leuk dat we je kunnen volgen zo ! Veel succes daar hoor en ook veel plezier he !

Groetjes uit St.Willebrord.

• 08 Januari 2010 - 12:31

Familie Brouwers:

Hallo daar
    Fijn dat de eerste indruk positief is .Geniet ervan en maak er een leuke tijd van.Maar dat zal wel lukken .gr Marian Theo jannick en Julian